Számos városban, így Székesfehérváron is jelentős közlekedési és környezetvédelmi kihívást jelent a parkolás problémája. Eddig az új építésű lakóházak kivitelezőinek lakásonként 1,5 parkolóhelyet kellett építenie az építési telken belül – emlékeztetett az InfoRádióban Cser-Palkovics András.
Az április 21-én hozott új rendelet és OTÉK-szabályozás (Országos Településrendezési és Építésügyi Követelmények) következtében mindezt azonban egy parkolóhelyre csökkentették – magyarán a társasházaknál lakásonként egy parkolóhely kiépítésével kell számolni. A székesfehérvári polgármester szerint könnyű belátni, ma már a családok birtokában gyakran van kettő vagy akár három autó is, így teljesen életszerűtlen egy autóval tervezni egy lakást. Ebben az esetben, ha nincs előírva szabályként, hogy ehhez parkolóhelyet kell telken belül létesíteni, akkor a közterületi parkolóhelyeken fogják hagyni járműveiket az emberek, ahol már most sincs egy nagyvárosban hely. Ez újabb feszültségeket és problémákat fog keletkeztetni.
Egyetért Székesfehérvár polgármesterével Gémesi György, a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke, aki szerint a másfél autó elfogadható volt, de akár kettőt előíró szabályozás is létrejöhetne. Megjegyezte, amikor náluk, Gödöllőn megépültek a tízemeletes házak, a lakásokéhoz képest csak harmada volt a parkolóhelyeknek a száma, amikért ma versenyfutás zajlik. A város pedig a helyszűke miatt már nem képes új parkolókat építeni.
Gödöllő polgármestere hozzátette, hogy felterjesztéssel fog élni az állam felé, hogy az új szabályozást vonja vissza vagy korrigálja, legjobb esetben utalja ezt a kérdést önkormányzati hatáskörbe.