Infostart.hu
eur:
387.63
usd:
330.92
bux:
0
2025. december 19. péntek Viola
Tanszereket vásárol gyerekeivel egy nő a szeptember eleji iskolakezdésre készülve egy belvárosi papír-írószer szaküzletben Budapesten 2018. augusztus 27-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Nagy anyagi megpróbáltatás előtt állnak a családok

A karácsony után a július és szeptember közötti időszak a második legnagyobb vásárlási szezon, az iskolakezdés miatt ilyenkor mélyen zsebükbe kell nyúlniuk a szülőknek - derül ki a Deloitte nemzetközi tanácsadó cég felméréséből.

A Deloitte közleményében ismerteti: a GKI Digital felmérése szerint egy alsós gyerek iskolakezdési kiadásai 2018-ban 48 ezer forintot, egy felsősé 61 ezer forintot tettek ki. A közép- és felsőoktatási intézménybe járók szüleinek többet kellett erre fordítaniuk: 68 ezer, illetve 84 ezer forintot.

Az Egyesült Államokban átlagosan 519 dollárt, megközelítően 150 ezer forintot költenek a háztartások az iskolakezdéshez kapcsolódóan.

A háztartások jelentős része világszerte nyár végén szerzi be az iskolába járó gyermekeknek a ruházati cikkeket, irodaszereket, műszaki cikkeket, sőt akár bútorokat is.

Az Egyesült Államokban egyre korábban kezdődnek a vásárlási kedvet meghozó akciók, sokan már júliusban túlesnek a nagybevásárláson, az iskolakezdési vásárlások mintegy 90 százaléka pedig még augusztus előtt lezajlik.

Magyarországon lényegesen később kezdődik a vásárlás

A GKI Digital tavalyi felmérése alapján a válaszadók mindössze 27 százaléka vásárol az iskolakezdéshez szükséges cikkeket augusztus első két hetében, 38 százalék augusztus utolsó két hetét választja, míg a vásárlók harmada vagy előrehozza a vásárlást, vagy inkább szeptemberre hagyja, tudatosan megvárva az iskola által támasztott követelményeket.

Mind az amerikai, mind a magyar felmérésből az derül ki, hogy az online vásárlások száma növekvő tendenciát mutat az iskolakezdési szezonban is.

A GKI Digital felmérése alapján tavaly minden ötödik szülő már műszaki cikket is vásárolt az iskolakezdéshez, melyek tekintetében az online vásárlás aránya kimagasló volt.

Az amerikai Deloitte felmérése szerint a vásárlók egyre inkább a webshopok irányába mozdulnak. Magyarországon még mindig nem számottevő az online vásárlások aránya, az összes vásárlás tizedét sem éri el, azonban a műszaki cikkek tekintetében a nagy átlag duplája is lehet. A felmérések szerint az iskolaszerek döntő többségét nem a webshopokból szerzik be a szülők.

Címlapról ajánljuk
Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben
Helyszíni tudósítás

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. Helyszíni tudósítás.

Fenyőfaválasztás körüli mizériák – számos tévhitet cáfol az ökológus

A HUN-REN Ökológiai Kutatóközpont kutatója szerint érdemes alternatív karácsonyfa-megoldásokban is gondolkodni, de ha valaki élő fenyőt vásárol, akkor lehetőség szerint Magyarországon termesztett, ne túl nagyméretű fenyőt válasszon, amit az ünnepek után komposztálhat. Aszalós Réka az InfoRádióban elmondta: a műfenyők nagyrészt PVC-ből készülnek, ami nem lebomló műanyag, így egy idő után a műfenyő olyan hulladék lesz, ami szennyezi a környezetet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×