Infostart.hu
eur:
389.74
usd:
330.35
bux:
0
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Tanszereket vásárol gyerekeivel egy nő a szeptember eleji iskolakezdésre készülve egy belvárosi papír-írószer szaküzletben Budapesten 2018. augusztus 27-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Nagy anyagi megpróbáltatás előtt állnak a családok

A karácsony után a július és szeptember közötti időszak a második legnagyobb vásárlási szezon, az iskolakezdés miatt ilyenkor mélyen zsebükbe kell nyúlniuk a szülőknek - derül ki a Deloitte nemzetközi tanácsadó cég felméréséből.

A Deloitte közleményében ismerteti: a GKI Digital felmérése szerint egy alsós gyerek iskolakezdési kiadásai 2018-ban 48 ezer forintot, egy felsősé 61 ezer forintot tettek ki. A közép- és felsőoktatási intézménybe járók szüleinek többet kellett erre fordítaniuk: 68 ezer, illetve 84 ezer forintot.

Az Egyesült Államokban átlagosan 519 dollárt, megközelítően 150 ezer forintot költenek a háztartások az iskolakezdéshez kapcsolódóan.

A háztartások jelentős része világszerte nyár végén szerzi be az iskolába járó gyermekeknek a ruházati cikkeket, irodaszereket, műszaki cikkeket, sőt akár bútorokat is.

Az Egyesült Államokban egyre korábban kezdődnek a vásárlási kedvet meghozó akciók, sokan már júliusban túlesnek a nagybevásárláson, az iskolakezdési vásárlások mintegy 90 százaléka pedig még augusztus előtt lezajlik.

Magyarországon lényegesen később kezdődik a vásárlás

A GKI Digital tavalyi felmérése alapján a válaszadók mindössze 27 százaléka vásárol az iskolakezdéshez szükséges cikkeket augusztus első két hetében, 38 százalék augusztus utolsó két hetét választja, míg a vásárlók harmada vagy előrehozza a vásárlást, vagy inkább szeptemberre hagyja, tudatosan megvárva az iskola által támasztott követelményeket.

Mind az amerikai, mind a magyar felmérésből az derül ki, hogy az online vásárlások száma növekvő tendenciát mutat az iskolakezdési szezonban is.

A GKI Digital felmérése alapján tavaly minden ötödik szülő már műszaki cikket is vásárolt az iskolakezdéshez, melyek tekintetében az online vásárlás aránya kimagasló volt.

Az amerikai Deloitte felmérése szerint a vásárlók egyre inkább a webshopok irányába mozdulnak. Magyarországon még mindig nem számottevő az online vásárlások aránya, az összes vásárlás tizedét sem éri el, azonban a műszaki cikkek tekintetében a nagy átlag duplája is lehet. A felmérések szerint az iskolaszerek döntő többségét nem a webshopokból szerzik be a szülők.

Címlapról ajánljuk
Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Bíró Lajos: megváltoztak a karácsonyi étkezési szokások, csak az alapanyagok maradtak

Alapjaiban változtak meg a karácsonyi étkezési szokások Magyarországon – erről beszélt a séf az InfoRádióban. A hal ugyan megmaradt, de a többi hagyományos fogás helyét az egyszerű, gyorsan elkészíthető ételek vették át.

Durva átrendeződés az új autók piacán

Az Európai Unióban idén novemberben összességében és az év eleje óta is nőtt az új személygépkocsik forgalomba helyezése az egy évvel korábbihoz képest, miközben emelkedett az elektromos járművek piaci részesedése az Európai Autógyártók Szövetsége, az ACEA kedden közzétett jelentése szerint.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×