Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pexels

Számos vasúti átkelőnél jön változás

Közel egymilliárd forintos projektcsomag kivitelezőit hirdette ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Közbeszerzési Hatóság honlapján.

Nagyobb teherbírású gumielemes átjáróburkolatot kap két Pest megyei és két dunántúli település a HE-DO és a Swietelsky által kivietelezett projektekben - írta a megjelent hirdetmény alapján a Magyar Építők. A munkálatok során Mende, Ceglédbercel, Sásd és Sárbogárd vasúti átjáróit építik át, összesen nettó 985 millió forintos szerződéses értéken.

A beruházások során a közúti átjárók burkolata megújul, és a nagyobb teherbírású Strail-rendszerű gumielemes átjáróburkolat épül be az átjárókba.

  • Mendén a Budapest-Szolnok vasútvonal és a 4603-as közút keresztezését újítják fel. A teljes pályaszerkezet cseréjével járó magassági korrekciót 210 méter hosszúságban hajtják végre a kétsávos úton.
  • Ceglédbercelen a Budapest-Záhony vasútvonal és a 40-es főút keresztezése épül át, a közút 113 méteren kap korrekciót.
  • Sásdon a 611-es főút épül át a 14+435 kilométerszelvényében lévő vasúti átjárónál, összesen 360 méteres hosszúságban.
  • Sárbogárdon a 63-as főútnak a 58+587 kilométerszelvényében lévő vasúti átjáróját fejlesztik.
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×