eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Tehervonat közlekedik a Győr-Gönyű országos közforgalmú kikötőnél 2017. október 18-án. Átadták a nyolcmilliárd forint állami támogatásból megvalósult kikötőt, amely a nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális központja.
Nyitókép: A 8 milliárd forint állami támogatásból megvalósult Győr-Gönyű kikötő, amely a nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális központja. MTI Fotó: Krizsán Csaba

Fejlesztések jönnek a Dunán

Az év végére kész a kormányzati stratégia, a főbb irányok már most látszanak.

A dunai viziközlekedés élénkítésére az év végére elkészül az országos kikötőfejlesztési főterv stratégia széles körű társadalmi egyeztetés keretében - jelentette be Sztilkovics Szávó, a Mahart Zrt. vezérigazgatója az európai uniós forrás felhasználásával megvalósuló projekt indító konferenciájának szünetében, Budapesten.

A Mahart Zrt. közbeszerzési eljáráson választotta ki az Ex Ante Tanácsadó Iroda és a Mahart Passnave Kft. alkotta konzorciumot a munka elvégzésére, amelyre

1 millió euró áll rendelkezésre európai uniós forrásból.

Barna-Lázár Zoltán, az Ex Ante Tanácsadó Iroda ügyvezetője ismertette, hogy a munka keretében egyebek közt komplex anyagot készítenek a műszaki és ipartelepítési lehetőségekről, felülvizsgálják a jogi engedélyezési folyamatokat, elkészítik a komáromi kikötő megvalósíthatósági tanulmányát, és javaslatot tesznek 20 kikötőiprojekt-fejlesztésre.

Sztilkovics Szávó hangsúlyozta, soha ennyi forrás nem állt még rendelkezésre a dunai hajózásban rejlő lehetőségek feltérképezésére, egy ilyen típusú átfogó stratégia készítésére, amely mentén a kormány olyan beruházásokról dönthet, amelyek felkelthetik a befektetői érdeklődést, és gazdaságélénkítő hatásuk lesz.

Példaként említette a gönyűi kikötő fejlesztését, amely egy német cég jelentős magyarországi beruházását vonzotta.

Barna-Lázár Zoltán rámutatott arra, hogy Magyarország 2030-ig jelentősen mértékben növelni kívánja a vizi áruszállítás arányát a kombinált árufuvarozásban, ehhez fejleszteni kell az infrastruktúrát a Dunán is.

A tanácsadó iroda ügyvezetője elmondta, májusig várják a konkrét fejlesztési ötleteket, javaslatokat kikötőfejlesztésre az erre a célra létrehozott www.huport.eu honlapon, ezekből választanak ki huszat, amelyet beépítenek a stratégiába.

Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×