eur:
411.04
usd:
394.57
bux:
0
2024. december 27. péntek János
Fesztiválozók szállnak le a HÉV-ről a Filatorigát megállónál a 25. Sziget Fesztivál mínusz egyedik napján, 2017. augusztus 9-én.
Nyitókép: Mónus Márton (MTI)

HÉV-botrány: összeomlott az új jegyrendszer

A HÉV-vonalak többségén a hét elején akadozott az agglomerációból a fővárosba utazók jegyvásárlása. Az utasok bosszankodtak, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület és Szentendre vezetése is sürgős intézkedést várt a MÁV-HÉV-től. A vasúttársaság is reagált a hírekre.

A HÉV-vonalakat üzemeltető MÁV szeptember elején közölte, október 1-jétől a HÉV-re ugyanazok a szabályok lesznek érvényesek Budapest határain kívül, mint a vasútvonalakra: a szerelvényen csak akkor lehet jegyet venni, ha az állomáson, megállóban nem lehet. Eddig a HÉV szerelvényein is lehetett jegyet venni a kalauztól. Az új helyzetben viszont káosz alakult ki a nagyobb állomásokon, mert sokan két-három szerelvényt is lekéstek a jegyautomaták előtti sorban állás miatt.

Gyürk Dorottya, Szentendre város alpolgármestere nap nap után a HÉV-végállomás mellett kerékpározik el. A megváltozott jegyvásárlási viszonyok valóságával már az első napon szembesült - mondta az InfoRádióban.

"Azt láttam, hogy egy rosszkedvű népgyűlés van HÉV-megállóban. Amikor közelebb mentem, akkor láttam, hogy kígyózó sorok várnak az automatáknál". A városvezetőnek a várakozók megerősítették, hogy néha három HÉV is elmegy, mire jegyhez jutnak a két automata egyikéből. "Azonnal hivatalos tájékoztatást kértünk a Városházán a MÁV-HÉV-től. Kiderült, hogy a jegyeladási rendszert korszerűsítik, csak közben az infrastruktúrát elfelejtették fejleszteni" - mondta Gyürk Dorottya.

A MÁV-HÉV-től közben arról is tudomást szereztek, hogy noha a szerelvényeket ők üzemeltetik, a jegyautomatákat a BKK.

A fő problémát szerinte az jelenti, hogy miközben az elővételi lehetőség megszűnt, az automaták száma nem nött. Ez ráadásul nem is csak hétköznap gond, hanem hétvégén is, Szentendre ugyanis jelentős számú turistát vonz, a külföldieknek ráadásul plusz gondot jelent kiismerni magukat az automatán.

Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület elnöke a városvezetőkhöz hasonlóan úgy látja: a problémák abból fakadnak, hogy

már nem a BKK a megrendelője a HÉV-szolgáltatásnak.

"Átálltak az automatás jegyértékesítésre, de nem telepítettek újabb berendezéseket. Szerinte

az okokat a BKK és a MÁV közötti meg nem értésben kell keresni.

Nyilván, ha több az automata, nem lett volna ilyen tumultus, mert az nem elég, hogy felhívjuk az utazóközönség figyelmét, a feltételeket is meg kellene teremteni" - mondta Dorner Lajos az InfoRádióban.

Hétfő óta a VEKE-hez többségében nyomdafestéket nem tűrő vélemények érkeztek be, főleg azt panaszolva, hogy a nem bérlettel utazókat extra sorban állásra kényszerítik a kevés jegyhez jutási lehetőség miatt. A szentendrei vonalról érkezett a legtöbb panasz, ott van a legnagyobb utasforgalom, és az elnök szerint a legnagyobb tumultusok helyszínén,

Szentendrén a BKK mozgó jegyértékesítő kisbuszát is be lehetett volna vetni.

Dorner Lajos szerint ezt az intézkedést a MÁV-nak felül kell vizsgálnia, és a városi tömegközlekedési rendben kell a HÉV-et is besorolni.

"Több jegyértékesítő helyet kell létrehozni, több automatát kell telepíteni, de felül kell vizsgálni magát a jegyrendszert is, amit ráerőltettek a HÉV-re, mert nem oda való" - mondta a VEKE-elnök, és szerinte a helyzet abszurditását jelzi az is, hogy ahol nincs automata vagy nem működik a berendezés, továbbra is lehet jegyet venni a kalauztól. "Ez mutatja azt, hogy

ennek az intézkedésnek semmi értelme nem volt. Előkészítetlenül lett áterőszakolva, és aki elrendelte, tisztában volt vele, hogy a feltételek nem adottak hozzá"

- mondta Dorner.

MÁV: javul a helyzet

A MÁV csoport szóvivője az InfoRádiónak nyilatkozva azt mondta,

a jegy és bérletrendszer megváltoztatása nem a MÁV-HÉV hatásköre, hanem az illetékes minisztériumé, a jegyértékesítés pedig továbbra is a BKK feladata.

Lőcsei Virág azt is elmondta, a bosszús helyzeteket az utasok meg tudják előzni azzal, ha elővételben megvásárolják a szükséges jegyeket, "Budapesten 300 automata áll rendelkezésre, és számos pénztárban, illetve a BKK-ügyfélközpontokban is lehet jegyet venni", harminc nappal előre.

A MÁV-hoz érkezett panaszok alapján a vasúttársaság úgy értékeli, a helyzet napról napra javul, csütörtök reggel már nem voltak olyan fennakadások, mint a hét elején.

Az emberek a szóvivő szerint meg fogják szokni az új rendszert.

Hozzátette: a jegyvásárlást kényelmesebbé, komfortosabbá tevő javaslatait a minisztérium felé kommunikálja a MÁV-HÉV, továbbá „a BKK-val folyamatosan egyeztet a jegyváltási lehetőségek bővítéséről.”

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Rég elfeledett területen kezdődött őrült fegyverkezési verseny – Oroszország csúnyán lehagyta a világot, a Nyugat pedig erőtlenül nézi

Rég elfeledett területen kezdődött őrült fegyverkezési verseny – Oroszország csúnyán lehagyta a világot, a Nyugat pedig erőtlenül nézi

A hidegháború során jelentek meg az első olyan tengeralattjárók, amelyek képesek voltak a mélytengeri, vagy tengerfenék-hadviselésre (SSW - Subsea and Seabed Warfare). A fejlesztésben természetesen az Egyesült Államok járt az élen, így a leghíresebb hadművelet, az Ivy Bells is hozzájuk kötődik. A hidegháborút követően az Egyesült Államok elveszítette az érdeklődését a terület iránt, míg Oroszország tanult a Szovjetunió hibájából. Az orosz-ukrán háború, és az ehhez kapcsolódó orosz, vagy orosznak vélt műveletek hívták fel a figyelmet ismét arra, hogy mekkora sebezhetőséget jelent a tenger alatt futó, időközben egyre inkább gyarapodó kritikus infrastruktúra.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×