Infostart.hu
eur:
386.66
usd:
328.47
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Nem tervez hitelfelvételt a BKK az új buszokhoz

Nem tervezi hitel felvételét a Budapesti Közlekedési Központ a 150 új Mercedes busz üzemeltetéséhez - tudta meg a Napi Gazdaság. A lap szerint az ügyletet a menetdíjbevételből és a közlekedésszervezői forrásokból biztosítják.

 A fővárosi busztenderen nyertes VT-Transman a szóló autóbuszok esetében 663, a csuklós buszok esetében pedig 797 forintot kér minden hasznos gépkocsikilométerért. A BKV öreg buszai kilométerenként 600-700 forintos költséggel működnek.

Várszegi Gyula, a BKV igazgatóságának elnöke a főpolgármesternek küldött levelében azt írta, hogy a 3-3,5 milliárd forintos többletköltség ellehetetleníti a BKV-t. Ráadásul a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV között is nézetkülönbség alakult ki, mert a BKK nem fogadta el indokolt költségként a BKV igazgatósági elnökének számításait.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×