Városházi illetékesek szerint a főváros megegyezésre törekszik az Alstom első számú vezetőjével folytatott találkozón, amely június 21-én, kedden délután lesz. Tarlós István főpolgármester szerint meg lehet egyezni a francia céggel.
Sajtóhírek szerint a franciák már hajlanak a tárgyalásra, ez nem véletlen, hiszen a másodfokon eljáró versailles-i bíróság jogerősen elutasította a francia vállalat kérelmét. A döntés felgyorsította a tárgyalásokat, kedden személyesen az Alstom vezérigazgatója, Patrick Kron tárgyal Tarlós Istvánnal.
A főpolgármester hétvégén a Hír TV-nek azt mondta: ha elvégzik a módosításokat, a 2-es metró vonalán akár hónapokon belül futhatnak az új szerelvények. Tarlós István szerint műszakilag semmi akadályuk sincs azoknak a minimális korrekcióknak, amelyek révén a szerelvényeket átvehetővé válnak.
Szűcs-Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója a múlt héten azt mondta, hogy az érintett bankok már átutalták a BKV számlájára a metrószerelvények bankgaranciájának összegét, mintegy 30 milliárd forintot.
A főpolgármester hangsúlyozta: senki nem nyúlhat egy fillérhez sem az összegből, a pénzt csakis a metrókocsikra lehet költeni. Ha ugyanis sikerül megegyezni az Alstommal, és a szerelvények megérkeznek, akkor ez az összeg a járművek árának egy részét fedezi.
A budapesti városvezetés június 10-én jelentette be, hogy lehívhatja a BKV a metrókocsi-szerződés bankgaranciáját, miután a másodfokon eljáró versailles-i bíróság jogerősen elutasította a gyártó, a francia Alstom Transport kérelmét.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója az InfoRádióban azt mondta: a városvezetés célja, hogy megállapodjon az Alstom első emberével a szerződés egészéről és további sorsáról.
A BKV október 20-án bontotta fel az Alstommal a szerződést, amelyet a 2-es és 4-es metróra szánt szerelvények gyártására kötöttek még 2006-ban, mert a cég nem szerezte meg határidőre a szükséges típusengedélyt.
A felbontással egyidejűleg a BKV megpróbálta lehívni a szerződésben foglalt bankgaranciát, ennek jogosságát vitatta az Alstom. A franciák szerint ugyanis a BKV jogtalanul mondta fel a szerződést, így a garancia lehívása sem lehet jogos, a bíróság azonban másként látta.
Július óta kötelező az új autókban, és megőrülnek tőle a sofőrök