Az Interbrand nevű cég a Világ legjobb globális márkái jelentése szerint továbbra is az Apple és a Google a Föld két legértékesebb vállalata. A tanácsadó cég a pénzügyi teljesítmény mellett azt is vizsgálja, hogy milyen hatást fejt ki a vizsgált vállalat a fogyasztói szokásokra és hogy feljebb tudja-e tornászni egy-egy termék árát.
A közel 119 milliárd dollárra értékelt Apple tavaly 21 százalékkal tudta növelni piaci értékét, míg a 107 milliárdot érő Google 15 százalékkal.
"Az Apple és a Google gyors feltörése jól kifejezi, hogy mennyire fontos a márkaépítés" - mondta Jez Frampton, az Interbrand vezérigazgatója.
A technológiai cégek továbbra is előkelő helyet foglalnak el a listán, és a legjobb tíz között ott van a 4. IBM, az 5. Microsoft és a 8. Samsung.
Talán nem meglepetés, hogy a világ legerősebb márkái között sok autógyártó is szerepel. A Toyota a 8., a Mercedes-Benz a 10., a BMW a 11. és Honda a 20. Javult az Audi besorolása is, amely egy év alatt 27 százalékkal növelte értékét, míg a Nissan és a Volkswagen 23 százalékkal.
Bár sokak számára érthetetlen lehet, de saját értékét a legnagyobb mértékben a Facebook tudta növelni, 86 százalékkal és ezzel egy év alatt 33 helyet ugrott előre a 29. pozícióra. Felmérések szerint a közösségi oldalnak havonta 1,32 milliárd felhasználója van.
A Facebook második negyedéves bevétele közel 3 milliárd dollár volt, ami jelentősen meghaladta a korábbi várakozásokat.
Első ízben került fel a legjobb globális márkák 100-as listájára a DHL csomagküldő cég, amely a 81. helyen nyitott. A szintén újonc FedEx pedig a 91.-en, míg a Hugo Boss egy hellyel lemaradva. A 97. helyen pedig a Huawei lett az első kínai vállalat a listán.
Hiába azonban a technológiai cégek és autógyártók dominanciája, a harmadik helyet az Apple és a Google mögött egy olyan cég tartja, amely egy régóta ismert és szinte változatlan terméket gyárt, viszont nagymestere a márkaépítésnek: a Coca-Cola.