INFORÁDIÓ
Máté, Mirella

csillagászat

aszteroida

nasa

A NASA tizenkét PolyCam-felvételből összeállított mozaikképe a Bennu aszteroidáról, amelyeket az OSIRIS-Rex kisbolygókutató űrszonda készített 24 kilométer távolságra a földközeli kisbolygótól 2019. december 2-án. A szonda a tervek szerint 2020. október 21-én megérinti a Bennu felszínét, hogy abból mintát vegyen. Ez az első eset, hogy az Egyesült Államok mintát próbál begyűjteni egy aszteroida felszínéről.

100 év legnagyobb aszteroidája száguld a Föld felé

Az év legnagyobb aszteroidája halad el a Föld közelében március 21-én - jelentette be csütörtökön az amerikai űrkutatási hivatal (NASA).

A 2001 FO32 jelzésű meteorit a potenciálisan veszélyes kisbolygók kategóriájába tartozik, de a NASA szerint nem jelent veszélyt az emberiségre, a kevesebb mint egy kilométer átmérőjű égitest mintegy kétmillió kilométerre halad el a bolygónk mellett, vagyis legközelebbi pontján is ötször olyan távol lesz a Földtől, mint a Hold.

Az aszteroida óránként 124 ezer kilométeres sebességgel száguld el a Föld mellett, az aszteroidák többségénél gyorsabban - közölte a NASA.

A kisbolygót 2001 márciusában fedezték fel, a csillagászok azóta követik az útját.

Közepes erősségű távcsővel a déli féltekén és az északi félteke alacsonyabb szélességi köreiben az amatőr csillagászok is láthatják az aszteroidát, amelynek "látogatása" a NASA szerint kivételes lehetőséget nyújt a hivatásos csillagászoknak az égitest tanulmányozására.

Az elkövetkező 100 évben egyetlen nagyobb ismert aszteroida sem fog becsapódni a Földön, és nagyon kicsi az esélye annak, hogy a jövőben felfedezendő kisbolygók bármelyike is kárt okozna bolygónkban

- közölte a NASA.

Mindazonáltal minél többet tudunk róluk, annál inkább felkészülhetünk egy esetlegesen veszélyt jelentő aszteroida elhárítására - írták közleményükben a kutatók.

Nyitókép: MTI/EPA/NASA/Goddard/University of Arizona

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM

INFORÁDIÓ

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.