Infostart.hu
eur:
363.32
usd:
315.1
bux:
150022.25
2026. augusztus 14. péntek Marcell

Bőrfiatalító csokoládét fejlesztettek ki brit tudósok

Bőröregedést gátló csokoládét fejlesztett ki egy Cambridge-i Egyetem egykori kutatóiból alakult vállalkozás: a különleges csokiból napi 7,5 gramm elfogyasztása képes az 50 évesek bőrszerkezetét a 30 évesek szintjére "fiatalítani".

A brit szakemberek azt állítják, hogy az általuk kifejlesztett termék lelassítja a ráncok megjelenését és a bőr megereszkedését. Az Esthechoc nevű csokoládé fokozza az antioxidáns szintet és serkenti a véráramlást, megelőzve a ráncok kialakulását és fiatalosan, bársonyosan tartva a bőrt.

A 7,5 gramm csoki szelet annyi astaxanthint - az egyik legerősebb antioxidáns - tartalmaz, amennyi egyetlen szelet alaszkai lazacban van, és annyi kakaó polifenolokat, mint 100 grammnyi feketecsokoládé. Ezek a szabad gyökök elleni védekezésben, az oxidatív stressz kivédésében segítik a szervezetet.

Az önkéntesekkel végzett próbákból kiderült, hogy négy heti fogyasztás után a résztvevők vérében kevesebb gyulladásra utaló jel volt, és serkentette a véráramlást a bőrszövetekbe.

"Ugyanazt az antioxidánst használjuk, amely az aranyhal arany színében szerepet játszik és a flamingókat rózsaszínűen tartja - idézte Ivan Petyaevet, a Cambrdige-i Egyetem egykori kutatóját, a Lycotec biotech cég alapítóját a The Daily Telegraph brit napilap honlapja.

"A klinikai próbák során láttuk, hogy a gyulladás a bőrben elkezdett csökkenni, és a szöveteknek ebből előnye származott. 50-60 éves embereken próbáltuk ki, és azt találtuk, hogy a bőrt visszahozta a 20-30 évesek szintjére. Azaz javítottunk a bőr élettanán." - magyarázta Petyaev.

Mivel egy szelet csak 38 kalóriát tartalmaz, készítői szerint még cukorbetegek számára is biztonságos.

Árát még nem fedték fel, csak azt, hogy a szigetország sarki boltjaiban nem fogják forgalmazni. Az újdonságot jövő hónapban mutatják be a Global Food Innovation Summit nevű londoni élelmiszer innovációs csúcstalálkozón.

Címlapról ajánljuk
Ez már nem csak a hajósok problémája: mindenkit érinthet a Duna drámai vízszintje

Ez már nem csak a hajósok problémája: mindenkit érinthet a Duna drámai vízszintje

Minden európai folyón gondot okoz az alacsony vízállás, az áruszállítás szempontjából fontos Rajna és Duna legnagyobb részén gyakorlatilag ellehetetlenült a teherhajózás – mondta el az InfoRádióban a Magyar Belvízi Fuvarozók Szövetségének elnöke. Bencsik Attila hangsúlyozta: csak azokon a folyószakaszokon tudnak közlekedni a hajók, ahol vízlépcsőt építettek.
inforadio
ARÉNA
2026.08.14. péntek, 18:00
Major Róbert
rendőr ezredes, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem RTK Közbiztonsági Tanszékének vezetője
Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Lángokban a legnagyobb dunai kikötő, Zelenszkij egy titokzatos tervről beszélt - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Az éjszaka folyamán Oroszország támadást hajtott végre az izmajili kikötő területén Odessza megyében, károkat és tüzet okozva - közölték az ukrán hatóságok a Reuters szerint. A román határ közelében fekvő Izmajilben található Ukrajna legnagyobb Duna menti kikötője, amely gabonát és egyéb árukat kezel. Kijevnek és a nemzetközi partnereinek van egy közös terve arra, hogy Moszkvát a háború befejezésére kényszerítsék - jelentette ki Volodimir Zelenszkij ukrán államfő tegnap. Zelenszkij szerint a terv a Vlagyimir Putyin orosz elnökre nehezedő nyomáson alapszik - írja a Kyiv Independent. Cikkünk folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×