Infostart.hu
eur:
386.64
usd:
328.61
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Az Air India Boeing 787/8 Dreamliner utasgépe
Nyitókép: Wikipédia

Felszállt ugyan egy ugyanolyan Air India gép, mint ami múlt héten lezuhant, de inkább visszafordult

A pilóták azt üzenték az irányításnak, hogy "nem akarják folytatni", ezért röviddel az indulás után vissza is fordultak a Boeing 787-8 Dreamlinerrel.

Az Air India légitársaság Boeing 787-8 Dreamliner típusú, Újdelhibe tartó repülőgépe hétfőn, röviddel a felszállás után elővigyázatosságból visszatért kiindulási helyére, Hongkongba egy feltételezett műszaki hiba miatt - írja a Reuters híradása nyomán a vg.hu.

Mint arról korábban az Infostart is beszámolt, múlt hét csütörtökön súlyos légikatasztrófa történt Indiában, amikor az Air India légitársaság Angliába tartó repülőgépe az indiai Ahmadábád repülőtérről való felszállását követően vészjelzést adott le, majd lezuhant. Az indiai CNN News18 csatorna 220 utasról és 12 fős személyzetről adott hírt. Hivatalos indiai adatok szerint a fedélzeten 230 utas, 10 fő személyzet és 2 pilóta tartózkodott. Mivel a gép lakott területen csapódott be, a halálos áldozatok száma legalább 270 lehet.

A légitársaság hétfői közleményében számolt be arról, hogy az AI315-ös járat műszaki hiba miatt visszatért Hongkongba.

A kommüniké nem közölt további részleteket, csak annyit tett hozzá, hogy a járat biztonságosan leszállt, és elővigyázatosságból ellenőrzéseket végeznek rajta.

A LiveATC.net légiforgalmi irányítást figyelő honlapon közzétett és a Reuters által áttekintett felvételek alapján a repülőgép egyik pilótája a felszállás után körülbelül 15 perccel azt mondta a légiforgalmi irányítóknak, hogy "technikai okokból szeretnénk közelebb maradni Hongkonghoz, talán visszajövünk és leszállunk Hongkongban, amint megoldjuk a problémát". Visszatérése előtt azt mondta: "Nem akarunk továbbmenni." A hangfelvételeket a légitársaság egyelőre nem kommentálta.

Az indiai Polgári Légi Közlekedési Főigazgatóság (DGCA) már múlt héten elrendelte a társasághoz tartozó Boeing 787-es repülők biztonsági és műszaki ellenőrzését, azóta nyolcat már át is néztek. A civil repülésügyi miniszter, Ram Mohan Najdu a típus kiterjesztett felügyeletét is elrendelte.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×