Kiemelték, hogy a 84 ezer ügyfélszolgálati szolgáltatásból a magyar közlekedők mintegy 20 ezer esetben intéztek az e-matrica-vásárláshoz kapcsolódó korrekciós ügyet.
Mintegy 15 ezer esetben rendszámelírás történt, több mint 2100 esetben a díjkategóriát, közel 1600 alkalommal pedig a felségjelzést rögzítették rosszul, nagyjából ezer esetben pedig véletlenül többet vettek egy-egy e-matricából ugyanarra a járműre – részletezték.
Leszögezték, hogy a tévesztéseket az esetek nagy részében utólag lehet javíttatni, ilyenkor a kiszabott pótdíjat a társaság visszavonja;
tipikusan ilyen eset a rendszám és a felségjelzés elírása.
Eltér azonban az előbbiektől a díjkategória eltévesztése, amikor a jogszabály alapján pótdíjkülönbözetet kell fizetnie az érintett úthasználónak.
Érdemes az e-matricához rögzített adatokat még a vásárlás során, a fizetés előtt alaposan leellenőrizni, mert annak aláírásával vagy az elektronikus nyugtázó értesítés jóváhagyásával a vevő elfogadja az e-matricához rögzített adatok helyességét – figyelmeztettek a közleményben.