Infostart.hu
eur:
387.2
usd:
330.53
bux:
109520.94
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: MOL

Gigantikus szörnyeket szállítanak keresztül az országon

Speciális megadaru emeli le az uszályokról a Tiszaújvárosba érkező berendezéseket.

A Tisza-parton felállított lánctalpas daru december végén fogadta első szállítmányait Tiszaújvárosban. Az uszálykonvoj olyan, közúton nem szállítható kulcsberendezéseket hozott a Mol Petrolkémia Zrt. területén megkezdett gigaberuházáshoz, melyek együttes tömege meghaladta az 1300 tonnát. A berendezés a poliolgyár működését fogja segíteni.

A rakomány egyik fele Spanyolországból érkezett, egy reaktorból, két desztillációs oszlopból és három tartályból állt. A berendezések több mint egy hónapja hagyták el a spanyolországi gyárat. Mintegy ötezer kilométeres utat kellett megtenniük, hogy a Földközi- és Fekete-tengereken, valamint a Dunán és a Tiszán keresztül Tiszaújvárosba érkezzenek – írja a boon.hu.

A szállítmány legnehezebb része két technológia tartály, amelyek tömege egyenként 172 tonna, átmérőjük 5 méter és magasságuk 29 méter. A tartályok a poliolgyártás egyik fontos alapanyagát tárolják majd.

A szállítmány másik fele a belgiumi Genkből indult, ahol négy vegyipari tornyot gyártottak a beruházáshoz. A folyami szállítás során 2300 kilométert tettek meg 8 ország területén keresztül a Rajna, Majna, Rajna–Majna–Duna-csatorna, Duna és Tisza útvonalon. A szállítmány legnagyobb tömegű berendezése 220 tonna, 37 méter magas és 4 méter átmérőjű. A poliol vegyipari komplexum egyik legmagasabb eleme is megérkezett, a 82 méter magas és 4 méter átmérőjű kolonnát, hossza miatt két darabban szállították.

A Tisza-parton lévő ideiglenes kikötőnél felállított daru mintegy 70 megaméretű készüléket fogad majd, amelyek súlytartománya 10 és 408 tonna között van, méretük pedig néhány métertől 73 méterig terjed. A készülékek többsége súlyuk és méretük miatt nem szállítható közúton. A lánctalpas daru feltűnő jelenség, ugyanis 750 tonna maximum teherbírással rendelkezik, és 140 méter maximum emelési magasságot képes elérni.

A szállítmányok a kikötőből az építési területig kifejezetten erre a célra kialakított úton érkeznek, amelyen több útszakaszt felújítottak és építettek. Például a Tiszapalkonyára vezető úton egy, az út fölött átívelő csőhidat ideiglenesen elbontottak, hogy a nagy méretű eszközök átférjenek ezen a ponton. A szállítások lebonyolításánál több forgalomtechnikai eszközt, például jelzőtáblákat és villanyvezetékeket leszereltek, amelyeket a műveletek végeztével helyreállítanak.

Közben egy több járműből álló túlméretes konvoj indul el szerda este Gönyűről Tiszaújvárosba. Az 1-es főút-813-as főút-M19-es autóút-M1-es autópálya-M0-s autóút-M31-es autópálya-M3-as autópálya útvonalon közlekedő járművek ütemezetten együtt, majd két konvojra szétválva haladnak, pihenőidejüket az M0-s autóúton együtt veszik majd ki a 2-es és 3-as km között.

A szerelvények közlekedése kapcsán forgalomkorlátozásokra kell számítani, és fokozott figyelmet kérnek a járművek melletti elhaladáskor.

Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

Az önkormányzati helyiségek kiaknázatlan aranytartalékot jelentenek

A nem lakáscélú önkormányzati helyiségekkel kapcsolatos gazdálkodás problémáiról és az abban rejlő lehetőségekről szóló hétrészes cikksorozatunk előző részében lefektettük a hatékony helyiséggazdálkodás alapjait: a portfóliószemléletű vagyonstratégiát, az adatvezérelt portfólió kialakítását és a rugalmas szabályozási keretet. Most a rendszer operatív eszköztárára térünk át – azokra a konkrét módszerekre, amelyek a mindennapi működésben valóban meghatározzák a teljesítményt, úgy mint az árazási logika, a napi működési rendszer felépítése, valamint az értékesítés megszervezésének módja. Azt is bemutatjuk, miként lehet mindezt valós körülmények között, kontrollált kísérleti környezetben tesztelni egy pilotprogram segítségével.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×