eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: MOL

Gigantikus szörnyeket szállítanak keresztül az országon

Speciális megadaru emeli le az uszályokról a Tiszaújvárosba érkező berendezéseket.

A Tisza-parton felállított lánctalpas daru december végén fogadta első szállítmányait Tiszaújvárosban. Az uszálykonvoj olyan, közúton nem szállítható kulcsberendezéseket hozott a Mol Petrolkémia Zrt. területén megkezdett gigaberuházáshoz, melyek együttes tömege meghaladta az 1300 tonnát. A berendezés a poliolgyár működését fogja segíteni.

A rakomány egyik fele Spanyolországból érkezett, egy reaktorból, két desztillációs oszlopból és három tartályból állt. A berendezések több mint egy hónapja hagyták el a spanyolországi gyárat. Mintegy ötezer kilométeres utat kellett megtenniük, hogy a Földközi- és Fekete-tengereken, valamint a Dunán és a Tiszán keresztül Tiszaújvárosba érkezzenek – írja a boon.hu.

A szállítmány legnehezebb része két technológia tartály, amelyek tömege egyenként 172 tonna, átmérőjük 5 méter és magasságuk 29 méter. A tartályok a poliolgyártás egyik fontos alapanyagát tárolják majd.

A szállítmány másik fele a belgiumi Genkből indult, ahol négy vegyipari tornyot gyártottak a beruházáshoz. A folyami szállítás során 2300 kilométert tettek meg 8 ország területén keresztül a Rajna, Majna, Rajna–Majna–Duna-csatorna, Duna és Tisza útvonalon. A szállítmány legnagyobb tömegű berendezése 220 tonna, 37 méter magas és 4 méter átmérőjű. A poliol vegyipari komplexum egyik legmagasabb eleme is megérkezett, a 82 méter magas és 4 méter átmérőjű kolonnát, hossza miatt két darabban szállították.

A Tisza-parton lévő ideiglenes kikötőnél felállított daru mintegy 70 megaméretű készüléket fogad majd, amelyek súlytartománya 10 és 408 tonna között van, méretük pedig néhány métertől 73 méterig terjed. A készülékek többsége súlyuk és méretük miatt nem szállítható közúton. A lánctalpas daru feltűnő jelenség, ugyanis 750 tonna maximum teherbírással rendelkezik, és 140 méter maximum emelési magasságot képes elérni.

A szállítmányok a kikötőből az építési területig kifejezetten erre a célra kialakított úton érkeznek, amelyen több útszakaszt felújítottak és építettek. Például a Tiszapalkonyára vezető úton egy, az út fölött átívelő csőhidat ideiglenesen elbontottak, hogy a nagy méretű eszközök átférjenek ezen a ponton. A szállítások lebonyolításánál több forgalomtechnikai eszközt, például jelzőtáblákat és villanyvezetékeket leszereltek, amelyeket a műveletek végeztével helyreállítanak.

Közben egy több járműből álló túlméretes konvoj indul el szerda este Gönyűről Tiszaújvárosba. Az 1-es főút-813-as főút-M19-es autóút-M1-es autópálya-M0-s autóút-M31-es autópálya-M3-as autópálya útvonalon közlekedő járművek ütemezetten együtt, majd két konvojra szétválva haladnak, pihenőidejüket az M0-s autóúton együtt veszik majd ki a 2-es és 3-as km között.

A szerelvények közlekedése kapcsán forgalomkorlátozásokra kell számítani, és fokozott figyelmet kérnek a járművek melletti elhaladáskor.

Címlapról ajánljuk

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×