Infostart.hu
eur:
382.4
usd:
327.85
bux:
0
2025. december 5. péntek Vilma

A fogyasztók többsége elégedett az áram- és a gázszolgáltatással

A fogyasztók többsége elégedett az áram és a gázszolgáltatással - derült ki a Magyar Energetikai- és Közmű-szabályozási Hivatal 2015-ös felméréséből. A hivatal főosztályvezetője azt mondta: az áram esetében a feszültség-kimaradás és -ingadozás, a gáznál pedig a fűtőérték az, amivel a fogyasztók egy része nem elégedett.

„A fogyasztók megítélése differenciált, külön kell választanunk villamosenergia ágazatot és a földgáz-szolgáltatási szektort. A villamosenergia-iparban a feszültségingadozásokkal, a műszaki ügyek intézésével a felhasználók kevésbé elégedettek, mint más kérdésekben” - mondta Kolozsi Sándor, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezetője.

Hozzátette: az ügyeik rendezésével és intézésével kapcsolatban viszont elégedettek az emberek és úgy látják, hogy az ügyfélszolgálatokon megnyugtató módon, szakszerűen, magas színvonalon történik az ügyintézés. A számlákkal is elégedettek, a számlaértéssel kapcsolatos készségek is növekedtek az elmúlt évi vizsgálat tapasztalatai szerint.

„A földgázszektorban folyamatosan visszatérő kérdés a gáz fűtőértékével és minőségével kapcsolatos észrevételek, de a hivatal úgy látja, hogy ezek szubjektív megítélések, és minden elemzői munka azt igazolja, hogy a fűtőértékkel és gázminőséggel érdemi, gyakorlati probléma nem lehet” - hangsúlyozta a főosztályvezető.

Mint mondta, a felmérés azt mutatja, hogy a megkérdezettek 88 %-a elégedett volt a gáz fűtőértékével, míg a megkérdezettek 12 %-a nyilatkozott úgy, hogy elégedetlen, és az elégedetlenek körében találunk 5% százalékot, aki nagyon rossznak tartja ezt a szolgáltatási mutatót. Ugyanakkor az ügyfelek a gázszektor vonatkozásában is magas színvonalúnak tartják az ügyfélkezelést.

„Vannak különbségek a szolgáltatók között az elégedettség tekintetében, de ezek nem olyan nagy mértékűek, hogy azt mondhatnánk, hogy egy adott szolgáltató lemarad a többihez képest. Egy-egy szolgáltatónak vannak erősségei és lehetnek olyan szempontok, amelyeket a felhasználó gyengeségként ítél meg” - jegyezte meg Kolozsi Sándor.

Hozzáfűzte: nincs olyan jó dolog, amit ne lehetne még javítani.

„2010 óta emelkedik az elégedettségi vizsgálat értéke, amely már korábban is 70% fölötti volt és az elmúlt évek munkájával most már megközelíti a 80 pontos értéket. A jövő zenéje, hogy mennyit lehet ezen még javítani, de mi pozitív irányú elmozdulást várunk a szolgáltatóktól, még akkor is, ha ez csak lassú ütemben tud megvalósulni” - mondta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezetője az InfoRádiónak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta, a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját. Nem vagyunk még kint a vízből, de egy kevésbé feszült és kockázatos időszak előtt állhatunk. Ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

Így jut 20 évig fix áron zöldenergiához az ország egyik legnagyobb iparvállalata

A Bosch csoport két magyarországi telephelyén is on-site naperőművet épít az E.ON, és 20 éves, hosszútávú energiavásárlási szerződés (PPA) keretében látja el a vállalatot zöldenergiával. A konstrukciónak számos előnye van az ellátásbiztonság, a kiszámítható költségek és a dekarbonizációs célok szempontjából egyaránt. Arról, hogy miért éri meg valójában ezt a megoldást választani, hogyan érdemes belefogni, és milyen szempontokat érdemes mérlegelni a döntés során, a Portfolio Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdezte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×