Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.65
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Tartósan bedugul az M1-M7-es bevezető szakasza

Torlódásokra kell számítani szerdától novemberig az M1-es M7-es autópálya bevezető szakaszán a 18-as és 12-es kilométer között. Beton terelőfalat és acél szalagkorlátot építenek, illetve korszerűsítik a fényvédelmet - mondta el az InfoRádiónak Marczin Bence, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. közlekedésbiztonsági fejlesztéseinek újabb beruházásaként szerdán az M7-es autópályán megkezdődik a forgalomterelés kiépítése a Budapest felé vezető oldalon, az Érdi csomópont és az M1/M7-es autópálya közös szakasza, a 18-as és a 12-es kilométer szelvények között.

A kivitelező a munkavégzést sávelhúzásos terelés mellett végzi, a forgalmat a külső és a leálló sávba terelik.

Várhatóan augusztus 10-én kezdődik a betonelemek daruzása. A betonelemek daruzásakor lezárják a külső sávot, így az autópálya ezen szakasza csak egy sávon lesz járható, ami várhatóan torlódást okoz.

A reggeli és délutáni csúcsforgalom idején a kivitelező igyekszik a kisebb forgalmú oldalon végezni a munkát, továbbá torlódás esetén - a technológiai folyamatok figyelembevételével - időnként megszakítják a daruzást és két sávban elengedik a járműveket - hangsúlyozta Marczin Bence.

A fejlesztést európai uniós támogatással, a Közlekedés Operatív Program keretében végzik. A munkálatok várhatóan novemberig tartanak.

Hanganyag: Király István Dániel

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×