Sok, az állami társadalombiztosítási rendszerbe visszalépett volt magán-nyugdíjpénztári tag jelezte a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél, hogy kedvezményezte a tagi kifizetéssel kapcsolatos lakcím vagy bankszámlaszám változási bejelentését, de ezt egyes magánnyugdíjpénztárak elutasították - közölte Binder István. A pénztárakk arra hivatkoztak, hogy - a tb-rendszerbe történő átlépéshez kapcsolódó eljárási szabályokról szóló kormányrendelet előírása alapján - 2011. május 31-ig volt lehetőség a kifizetési adatokkal kapcsolatos nyilatkozattételre.
A PSZÁF szóvivője az InfoRádiónak azt mondta: a jogalkotói szándék az, hogy minden pénztártag hozzájusson a reálhozamához. Hibás adatok pontosítása, illetve az életkörülmények - a pénztárnak a volt tag által bizonyított - megváltozása (a lakcím, bankszámlaszám megváltozása, az önkéntes nyugdíjpénztári tagság megszűnése, más önkéntes pénztárba való átlépés) esetében a PSZÁF álláspontja szerint a magánnyugdíjpénztár akkor jár el a jogalkotói szándéknak megfelelően, ha a tagi kifizetés utalásával kapcsolatosan eleget tesz a módosítási kérelemnek, és az adatváltozást befogadja. Binder István hozzátette: a pénztárnak ez alapján ismételten kezdeményezni kell az el nem jutott összegek kézbesítését a postánál vagy a banki szolgáltatónála végső jogszabályi határidőn belül. A szóvivő kiemelte, hogy a PSZÁF ezt az álláspontját a pénztárakkal is közölte.
A jogszabály szerint a lakcímre kell eljuttatni a reálhozamot. Ha ez a cím már nem ugyanaz egy költözés miatt, mint amit korábban bejelentett, akkor ez a jogszabályi előírás nem tud teljesülni - fejtette ki Binder István.
Hanganyag: Panulin Ildikó