A nemzeti fejlesztési miniszter képviselői kérdésre adott válaszából kiderül: a vasúti fejlesztések jó része 2015-ig valósulna meg, főleg a nagyobb értékűek, a kisebb esetenként többszáz milliós projektek már előrehaladottabb állapotban vannak.
Átépítenék például a Kelenföld-Százhalombatta, a Budapest Nyugati - Rákospalota-Újpest szakaszokat, fejlesztenék a Kőbánya-Kispest-Cegléd közötti és a Szolnok-Szajol közötti szakaszt, emellett a többi között tervben van a Nyugati pályaudvar, illetve a váci állomás átépítése is. Szintén költenének a budapesti elővárosi vonalak mentén a P+R parkolók kialakítására.
A fejlesztések jórészt a budapesti elővárosi közlekedést javítanák, de emellett szó van a kecskeméti és a miskolci elővárosi közlekedési rendszerek fejlesztésével kapcsolatos pályázatokról is.
A nemzeti fejlesztési minisztérium a beruházásoknál 100 százalékos uniós támogatási aránnyal számol. Emellett részben uniós forrásból újulna meg a siófoki és a fonyódi vasútállomás.
Rendkívüli üzemanyagár-változást jelentettek be