Infostart.hu
eur:
355.51
usd:
307.57
bux:
131832.45
2026. június 10. szerda Gréta, Margit

Hogyan véd a mediterrán diéta az összes súlyos betegségtől?

A zöldségben, gyümölcsökben gazdag mediterrán étrend segít abban, hogy tovább éljünk, mert megvéd az összes súlyos betegségtől - bizonyították be olasz kutatók.

A mediterrán diéta nem csak a szív- és érrendszeri betegségek, hanem a rák, a Parkinson- és az Alzheimer-kór ellen is hatékony védelmet biztosít - állítják olasz kutatók, akik 12 nagyszabású nemzetközi követéses vizsgálat anyagát elemezték.

A kutatásokban 1,5 millió ember vett részt, akiknek sorsát 3-18 éven át követték nyomon, és egy kilencpontos skálán mérték, ki milyen szigorúan követi a mediterrán étrendet, amely hagyományosan sok zöldséget, gyümölcsöt, halat, valamint olyan telítetlen, azaz egészséges zsírokat tartalmaz, mint az olívaolaj, ugyanakkor szegény vörös húsban és tejtermékben.

Alkoholt - különösen a vörös bort - is csak mérsékelten fogyasztanak Görögországban, Spanyolországban és Olaszországban, ahol ez az étrend a jellemző.

Azok körében, akik a legszigorúbban követték ezt az étrendet, 9 százalékkal csökkent az átlagos halálozási arány, és ugyanilyen mértékben a szív- és érrendszeri betegségek miatti halálozás, 13 százalékkal alacsonyabb volt a Parkinson- és Alzheimer-kór előfordulása, és 6 százalékkal ritkábbak a rosszindulatú daganatok - számolt be az eredményről a Francesco Sofi, a Firenzei Egyetem táplálkozástudományi szakértője vezette csoport a British Medical Journal internetes kiadásában.

Címlapról ajánljuk
Mik meg nem történnek! Egy kutya kihúzta a bokor aljáról a vb-trófeát
vb-sztorik

Mik meg nem történnek! Egy kutya kihúzta a bokor aljáról a vb-trófeát

A csütörtökön kezdődő észak- és közép-amerikai labdarúgó-világbajnokság előtt az Infostart felidéz néhány különleges epizódot a tornák történetéből. Nem elsősorban olyanokat, amelyek az eredményekhez, a pályán történt eseményekhez kapcsolódnak, inkább olyanokat, amelyek mégis jellemzőek és emlékezetesek. Ezúttal 1966 a téma, az angolok eddigi egyetlen aranyérmét hozó futball-vb, amely után kis híján nem tudták átvenni a Rimet-kupát.
inforadio
ARÉNA
2026.06.10. szerda, 18:00
Gál Katalin
a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülete elnök-igazgatója
Váratlan javaslat a polgármestertől: új pótlékkal oldanák meg a rendőrök nehéz anyagi helyzetét a fővárosban

Váratlan javaslat a polgármestertől: új pótlékkal oldanák meg a rendőrök nehéz anyagi helyzetét a fővárosban

Harmincszázalékos béremelést jelentő, úgynevezett "Budapest-pótlék" bevezetését sürgeti a fővárosi rendvédelmi dolgozók számára a terézvárosi városvezetés. A Pósfai Gábor belügyminiszternek címzett levél szerint a juttatás fedezetét a kerületek által befizetett szolidaritási hozzájárulásból biztosíthatnák, így az önkormányzatoktól elvont források közvetlenül a főváros közbiztonságát szolgálnák - írta Facebook-posztjában Soproni Tamás, a budapesti VI. kerület polgármestere.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×