Infostart.hu
eur:
386.95
usd:
328.95
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Járművek haladnak az M7-es autópályán a pálya és a 710. számú főút újonnan átadott csomópontjánál Balatonfőkajárnál 2019. november 29-én. Új autópálya-csomópont első ütemét adták át Balatonfőkajár közelében, amely az M7-es és a tó  közti közlekedést gyorsabbá és biztonságosabbá teszi. A 7,3 milliárd forintos beruházás eredményeként Balatonfűzfőt, Balatonakarattyát és Balatonkenesét elkerülő, kétszer egysávos út épült 2,4 kilométer hosszan, valamint körforgalmi és külön szintű csomópont.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Újabb részletek a háromsávosra bővülő M7-esről

Háromsávosra bővítik az M7-es autópályát Budapesttől Balatonvilágosig, az építkezés jövőre már el is kezdődhet.

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. nevében tájékoztatta az érintett települések lakosságát a Pest Vármegyei Kormányhivatal arról, hogy az M7-es gyorsforgalmi út M0–Balatonvilágos közötti szakasz bővítése ügyében környezeti hatásvizsgálati eljárás lefolytatását és környezetvédelmi engedély megadását kérték.

A veol.hu cikke szerint az Utiber Közúti Beruházó Kft. elkezdte a tervezés előkészítését. Az érintettek köre ebben a beruházásban Pest, Fejér és Balatonfőkajár területén Veszprém vármegye M7 gyorsforgalmi út menti települések, valamint azon területrészek lakossága, ahol a fejlesztés által generált forgalmi átrendeződés érvényesül. A közúti fejlesztések közvetlen célcsoportjai a megvalósuló beruházások használói. Közvetlen célcsoportba tartoznak az érintett terület lakosai, ipari és egyéb vállalkozásai, turisztikai területei, amelyeknek csökken az elérési idejük.

A Kormányhivatal dokumentuma szerint az érintett 7207-es mellékút 2-szer 1 sávos kialakítású, aszfaltburkolatú, Balatonfőkajár és Lepsény településeket köti össze. A tervezett pálya alatt van átvezetve. Az áthidaló szakaszán az érintett ívben az útpálya a meglévő nyomvonalában helyben átépítésre kerül, mellékút paraméterek figyelembevételével. Az útpálya kis forgalmú, érdemi forgalmi növekedés nem várható. A Kormányhivatal március 10-én közmeghallgatást tart, amikor az észrevételeket írásban a közmeghallgatás időpontjáig a hatósághoz lehet benyújtani.

Forró Zsolt, Balatonfőkajár polgármestere a lapnak elmondta, hogy az M7-es bővítésének tervezése már folyamatban van. A tervezőkkel már egyeztettek arról, hogy időszakosan megnyitják a forgalomnak a leállósávokat. Digitális táblás rendszerrel fogják jelezni, hogy mikor lehet haladni a leállósávon. Erre csúcsforgalomban lesz szükség, mert Székesfehérvártól egyébként is háromsávos az M7-es az M0-sig. Az építési engedély után indulhat a közbeszerzés, így várhatóan 2026-2027-ben valósulhat meg az építkezés.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×