Egyre égetőbb lenne a csepeli terminálok vasúti megközelíthetőségét lehetővé tévő műtárgy felújítása, illetve egy új áthidalás megépítése. Az iho.hu cikke szerint a meglévő vasúti (és ezzel megegyezően a közúti) híd parti pilléreihez alkalmazkodva északról egy 145 méter fesztávolságú acél ívhíd ívelné át a medret a következőképpen: a meglévő vágánytengelytől 15 méterre északra az említett fesztávolságú mederhídból, valamint a jobb és bal parti 22 méteres fesztávolságú csatlakozó hidakból álló új nyomvonal épülne meg a tervek szerint. A pálya alaprajzilag átmeneti ívvel érkezne a Pesterzsébet felőli parti hídra, ennek közepétől a mederhídon és a csepeli oldali parti hídon egyenes. A vonalszakaszra engedélyezett legnagyobb sebesség 40 km/óra lenne.
Amíg viszont a híd megépítése várat magára, maradnak az ellenőrzés melletti 5 kilométeres, jobbára tolómozdonyos lassújáratok. Mint írják, egyes vasúttársaságok igyekeztek a maguk részéről is hozzájárulni a forgalom fenntarthatóságához. Azt például biztosan tudni, hogy a MÁV-REC GPS-alapú sebességmérőket telepített a mozdonyaira, amelyek pontosabb sebességmérést tesznek lehetővé, emellett felajánlották az infrastruktúrát kezelő államvasútnak, hogy a mozdonyokon helyezzék el a MÁV mobil sebesség-ellenőrző berendezéseit, amelyek valós idejű adatokat szolgáltatnak a hídon való közlekedésről.
A sebességmérés evolúciójának újabb stációjaként a hídszerkezet déli, illetve északi oldalára a közelmúltban sebességmérő berendezést szereltek fel, melynek kijelzője a mozdonyvezetőnek nyújt vizuális visszajelentést. A társult térfigyelő kamera képét a vonatok áthaladásakor a megfelelő kontrollközpontban figyelik. A szerkezet észleli a híd északi felén, a Topánka út irányából, a Csepeli átjáró felüljáróról érkező közúti járművek tempóját is, mivel az autók még éppen beleesnek a látómezejébe – jegyzi meg egyebek mellett az oldal.