eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Nyitókép: Pexels.com

Kutatás - Miért vásárolunk magyar vagy külföldi terméket?

A hazai fogyasztók elsöprő, 87 százalékos többségének alapvetően pozitívum, ha egy termék magyar: előnyben részesítik a magyar árukat, és ez biztató hír a magyar vállalkozásoknak - erről beszélt az InfoRádióban a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. vezető elemzője, Palóc André.

Kutatást végzett a Századvég annak kiderítésére, hogy milyen szempontok alapján választ valaki itthon magyar terméket, illetve mi tartja vissza ettől.

"Kitűnt a kutatásból, hogy sokkal többen vásárolnának adott esetben magyar terméket, ha specifikusan egy-egy termék elérhető lenne nagyobb kínálatban vagy nagyobb választékban" - mutatott rá az InfoRádióban Palóc André, a Századvég vezető elemzője.

A hazai fogyasztók 87 százalékos többsége számára önmagában pozitívum az, ha egy termék magyar. Ez szerinte jó hír lehet.

"Valóban ez talán az egyik legfontosabb állítása és eredménye a kutatásnak, de ebből az a következtetés is fakad, hogy a magyar termelőknek vagy gyártóknak érdemes lehet megfontolni, hogy szélesítsék a termékkínálatukat, hiszen ebből látható, hogy a magyar vásárlók nyitottak a magyar termékekre, de nagyon sok esetben az lehet a problémájuk, hogy nem érnek el mindenféle terméket magyar gyártótól" - figyelmeztetett Palóc André.

Nem egységes az, hogy mennyire preferáljuk a hazait; azt gondolhatnánk, talán az élelmiszereknél ez fontosabb is talán, mint mondjuk a bútoroknál vagy a ruházati cikkeknél.

"Valóban az tűnik ki a kutatás eredményeiből, hogy míg az élelmiszereknél ez a legfontosabb motívumok között van, addig mondjuk a bútoroknál vagy éppen ruházati termékeknél ez kevésbé jellemző, de itt is az a következtetés vonható le, hogy ha volna nagyobb kínálat, mondjuk a bútorok vonatkozásában, akkor lehet, hogy ebben is változhatna a preferencia."

Hogy általánosságban az alacsony ár mennyire írja felül azt, hogy egy termék magyar, arról azt mondta: az ár rendkívül meghatározó majdnem minden terméktípusnál első vagy második helyen.

"Nem kizárható szempont, de az tűnik ki, hogy nagyon sok esetben az élelmiszereknél, különösen a zöldség-gyümölcsöknél az rendkívül fontos a vásárlóknak, hogy magyar legyen. Tehát kettősség figyelhető meg, és nagyon specifikus, hogy hol az ár és hol inkább a származás az, ami inkább fontos a vásárlónak."

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Túl keveset dolgoznak a németek – vagy pont, hogy túl sokat?

Christian Lindner pénzügyminiszter a közelmúltban kifogásolta a németek munkához való viszonyát, szerinte mentalitásváltásra van szükség. Egy tanulmány szerint ugyanakkor soha ennyit nem dolgoztak a németek, mint a múlt évben. Sőt a politika közreműködésével lehetne még ennél többet is. Most akkor mi az igazság?
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Listán mutatjuk meg Európa legunalmasabb múzeumait

Listán mutatjuk meg Európa legunalmasabb múzeumait

Nemrég tettük közzé azt a szubjektív listát, ami bemutatja a világ tíz legunalmasabbnak tartott városát. Ezt folytatva egy amerikai tanulmány a világ száz legunalmasabb turista látványosságát gyűjtötte össze. A felmérés több mint 60 millió Google-visszajelzés alapján közel 3300 népszerű turisztikai látványosságot vizsgált meg, és gyűjtötte össze kulcsszavak alapján a 100 legunalmasabbat. Ezek közül most azokat az európai látványosságokat mutatjuk be, melyek felkerültek a kétes dicsőségű listára.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×