eur:
409.71
usd:
388.31
bux:
79166.24
2024. november 20. szerda Jolán
Nyitókép: Pexels.com

Kutatás - Miért vásárolunk magyar vagy külföldi terméket?

A hazai fogyasztók elsöprő, 87 százalékos többségének alapvetően pozitívum, ha egy termék magyar: előnyben részesítik a magyar árukat, és ez biztató hír a magyar vállalkozásoknak - erről beszélt az InfoRádióban a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. vezető elemzője, Palóc André.

Kutatást végzett a Századvég annak kiderítésére, hogy milyen szempontok alapján választ valaki itthon magyar terméket, illetve mi tartja vissza ettől.

"Kitűnt a kutatásból, hogy sokkal többen vásárolnának adott esetben magyar terméket, ha specifikusan egy-egy termék elérhető lenne nagyobb kínálatban vagy nagyobb választékban" - mutatott rá az InfoRádióban Palóc André, a Századvég vezető elemzője.

A hazai fogyasztók 87 százalékos többsége számára önmagában pozitívum az, ha egy termék magyar. Ez szerinte jó hír lehet.

"Valóban ez talán az egyik legfontosabb állítása és eredménye a kutatásnak, de ebből az a következtetés is fakad, hogy a magyar termelőknek vagy gyártóknak érdemes lehet megfontolni, hogy szélesítsék a termékkínálatukat, hiszen ebből látható, hogy a magyar vásárlók nyitottak a magyar termékekre, de nagyon sok esetben az lehet a problémájuk, hogy nem érnek el mindenféle terméket magyar gyártótól" - figyelmeztetett Palóc André.

Nem egységes az, hogy mennyire preferáljuk a hazait; azt gondolhatnánk, talán az élelmiszereknél ez fontosabb is talán, mint mondjuk a bútoroknál vagy a ruházati cikkeknél.

"Valóban az tűnik ki a kutatás eredményeiből, hogy míg az élelmiszereknél ez a legfontosabb motívumok között van, addig mondjuk a bútoroknál vagy éppen ruházati termékeknél ez kevésbé jellemző, de itt is az a következtetés vonható le, hogy ha volna nagyobb kínálat, mondjuk a bútorok vonatkozásában, akkor lehet, hogy ebben is változhatna a preferencia."

Hogy általánosságban az alacsony ár mennyire írja felül azt, hogy egy termék magyar, arról azt mondta: az ár rendkívül meghatározó majdnem minden terméktípusnál első vagy második helyen.

"Nem kizárható szempont, de az tűnik ki, hogy nagyon sok esetben az élelmiszereknél, különösen a zöldség-gyümölcsöknél az rendkívül fontos a vásárlóknak, hogy magyar legyen. Tehát kettősség figyelhető meg, és nagyon specifikus, hogy hol az ár és hol inkább a származás az, ami inkább fontos a vásárlónak."

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Nem csupán a tőzsde könnyebbült meg Donald Trump visszatérésétől - szakértő

Nem csupán a tőzsde könnyebbült meg Donald Trump visszatérésétől - szakértő

Az amerikai elnökválasztás kimenetelét a kötvénypiac és a fogadóirodák a közvélemény-kutatásoknál pontosabban jelezték előre, a választás másnapján mégis jelentős értékpapír-piaci mozgások történtek. A befektetők úgy ítélték meg, hogy a korábbi elnök következő ciklusi gazdaságpolitikája nagyobb költségvetési deficitet fog eredményezni, a részvénypiac hasonlóan beárazta Donald Trump gazdaságpolitikáját - mondta az InfoRádióban Horváth Sebestyén, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány kutatója.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.20. szerda, 18:00
Takács Ernő
az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke
Sztrájkok jöhetnek a Volkswagennél

Sztrájkok jöhetnek a Volkswagennél

A Volkswagen dolgozói jelentős engedményekre hajlandóak a költségcsökkentési tárgyalások során, azonban határozottan elutasítják az üzembezárások lehetőségét. Az IG Metall szakszervezet képviselői 1,5 milliárd eurós megtakarítási javaslatot tettek, miközben figyelmeztetnek a potenciális konfliktusra, ha a vállalat nem mutat kompromisszumkészséget, írja a Reuters. A feszültség egyre fokozódik, a Volkswagen németországi telephelyeinek többségén december 1-jétől sztrájkok kezdődhetnek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×