eur:
402.75
usd:
372.23
bux:
88686.46
2025. április 1. kedd Hugó
Nyitókép: Pexels.com

Kutatás - Miért vásárolunk magyar vagy külföldi terméket?

A hazai fogyasztók elsöprő, 87 százalékos többségének alapvetően pozitívum, ha egy termék magyar: előnyben részesítik a magyar árukat, és ez biztató hír a magyar vállalkozásoknak - erről beszélt az InfoRádióban a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. vezető elemzője, Palóc André.

Kutatást végzett a Századvég annak kiderítésére, hogy milyen szempontok alapján választ valaki itthon magyar terméket, illetve mi tartja vissza ettől.

"Kitűnt a kutatásból, hogy sokkal többen vásárolnának adott esetben magyar terméket, ha specifikusan egy-egy termék elérhető lenne nagyobb kínálatban vagy nagyobb választékban" - mutatott rá az InfoRádióban Palóc André, a Századvég vezető elemzője.

A hazai fogyasztók 87 százalékos többsége számára önmagában pozitívum az, ha egy termék magyar. Ez szerinte jó hír lehet.

"Valóban ez talán az egyik legfontosabb állítása és eredménye a kutatásnak, de ebből az a következtetés is fakad, hogy a magyar termelőknek vagy gyártóknak érdemes lehet megfontolni, hogy szélesítsék a termékkínálatukat, hiszen ebből látható, hogy a magyar vásárlók nyitottak a magyar termékekre, de nagyon sok esetben az lehet a problémájuk, hogy nem érnek el mindenféle terméket magyar gyártótól" - figyelmeztetett Palóc André.

Nem egységes az, hogy mennyire preferáljuk a hazait; azt gondolhatnánk, talán az élelmiszereknél ez fontosabb is talán, mint mondjuk a bútoroknál vagy a ruházati cikkeknél.

"Valóban az tűnik ki a kutatás eredményeiből, hogy míg az élelmiszereknél ez a legfontosabb motívumok között van, addig mondjuk a bútoroknál vagy éppen ruházati termékeknél ez kevésbé jellemző, de itt is az a következtetés vonható le, hogy ha volna nagyobb kínálat, mondjuk a bútorok vonatkozásában, akkor lehet, hogy ebben is változhatna a preferencia."

Hogy általánosságban az alacsony ár mennyire írja felül azt, hogy egy termék magyar, arról azt mondta: az ár rendkívül meghatározó majdnem minden terméktípusnál első vagy második helyen.

"Nem kizárható szempont, de az tűnik ki, hogy nagyon sok esetben az élelmiszereknél, különösen a zöldség-gyümölcsöknél az rendkívül fontos a vásárlóknak, hogy magyar legyen. Tehát kettősség figyelhető meg, és nagyon specifikus, hogy hol az ár és hol inkább a származás az, ami inkább fontos a vásárlónak."

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
A juhtartók már legalább másfél milliárd forintos kárt könyveltek el
Száj- és körömfájás

A juhtartók már legalább másfél milliárd forintos kárt könyveltek el

Idehaza eddig már másfél milliárd forint káruk keletkezett a juhtartóknak a ragadós száj- és körömfájás betegség megjelenése miatt, miután hozzávetőleg 20 százalékkal csökkent a bárány ára – mondta az InfoRádióban a Juh és Kecske Ágazati Szakmaközi Szervezet ügyvezető igazgatója. A termelők a húsvét előtt értékesítik a szaporulat szinte 100 százalékát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.01. kedd, 18:00
Csicsmann László
Közel-Kelet szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára
Itt a fordulat az amerikai tőzsdéken

Itt a fordulat az amerikai tőzsdéken

Nagyobb eséssel indult a hét az ázsiai tőzsdéken, ezt követően pedig Európában is lefelé vették az irányt a részvényindexek, csakúgy mint Amerikában: a Nasdaq vezetésével nagyobb esést láthattunk a nyitában, miután a piaci szereplőket általánosságban az amerikai recessziós félelmek, illetve a szerdán élesedő vámok aggasztják. A bizonytalanság óriási, a nyitástól távolodva markáns hangulatjavulást figyelhettünk meg. Egy ilyen bizonytalan környezetben megfelelő menekülőeszköz az arany: a nemesfém jegyzése ennek megfelelően hétfő reggel újabb történelmi csúcsot ért el. A magyar tőzsde is lefordult, az alapból rossz nemzetközi hangulat mellett az OTP és a Magyar Telekom esése is lefelé húzta ma a hazai börzét, miután Nagy Márton bejelentette, hogy árszabályozás jöhet a bankoknál és telekomcégeknél is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×