eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Tehervonat közlekedik a Győr-Gönyű országos közforgalmú kikötőnél 2017. október 18-án. Átadták a nyolcmilliárd forint állami támogatásból megvalósult kikötőt, amely a nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális központja.
Nyitókép: Krizsán Csaba

Nagy a gond a Dunán, és nincs is gyors megoldása

Csupán a part melletti szűk sávon tudnak bemenni a teherhajók. Az áldatlan helyzetet a kisvizes időszak tette látványossá a Dunán.

A tizenegy hektáros Győr-Gönyű Országos Közforgalmú Kikötő elérhető közútról és vasútról is, hisz ez a nyugat-dunántúli régió legnagyobb intermodális (közúti, vasúti, vízi) logisztikai központja. Van azonban egy probléma. A hajók közvetlenül a part mellett be tudnak ugyan jönni a kikötőbe, de miután kirakodtak,

ahelyett, hogy megfordulnának, másfél kilométert kell tolatniuk, hogy visszajussanak a Dunára

– mondta a Győr-Gönyű Kikötő Zrt. vezérigazgatója a Telexnek.

Az áldatlan állapot nem új keletű, most az alacsony dunai vízállás miatt lett még látványosabb. Pintér Ákos szerint a kikötőnél a medret utoljára 2005-ben kotorták meg, akkor 150 méter szélessé vált ott a hajózható rész, így könnyen meg tudtak fordulni a vízi járművek. Ezután azonban a torkolat előtt akkor még kiszélesedő Mosoni-Duna újra lerakta itt a hordalékát, ez a rész folyamatosan töltődött, majd mostanra már csak egy kisebb sávban hajózható.

Mint olvasható, a Mosoni-Duna és a Duna torkolatánál fekvő közforgalmú kikötőt 2022 nyarára alakították át medencéssé. Ez azt jelentette, hogy a Mosoni-Duna Győr felőli részét elzárták, a 28,5 milliárd forintból megépülő torkolati műtárgyra terelték a vizet, így a kikötőbe csak a Duna felől lehet behajózni. Ez a megoldás megtartja a folyót Győrnek, a Mosoni nem tud gyorsan elfolyni a mélyebben lévő Duna-mederbe.

A torkolati mű tavalyi megépítése új helyzetet teremtett, de abba a projektbe nem sikerült „benyomni” a kotrást. Másik forrást kellene szerezni erre a munkára, ám egyelőre nem látszik, miből lesz pénz az iszapmentesítésre. Pintér Ákos szerint olyan

előfordult már, hogy egy teherhajó nagyobb terhelésnél, ezáltal nagyobb merülési mélységgel már nem tudott bemenni a kikötőbe.

Ez azt jelenti, hogy korlátozottan érhető el a létesítmény, de összességében a kikötő part menti szakasza a Dunával összhangban van. Vagyis ha ott tudnak közlekedni a hajók, akkor azokat a kikötő partjának szélén ide is be tudják kormányozni – írja egyebek mellett a híroldal.

Címlapról ajánljuk
Meglepően sok gyógyszerfüggő van Csehországban, rengeteg a depressziós gyerek is

Meglepően sok gyógyszerfüggő van Csehországban, rengeteg a depressziós gyerek is

Meghaladja az egymilliót a gyógyszerfüggők száma Csehországban. Legtöbbször egyszerűen beszerezhető, legális gyógyszerek, fájdalomcsillapítók, altatók, szorongásra és depresszióra alkalmazott tabletták okoznak függőséget. Az állam tud a problémáról, mégsem tesz ellene – állítja a Kábítószer-fogyasztást és Függőségeket Vizsgáló Nemzeti Központ.

Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

A hét eleje a különböző mentőszolgálatok több száz tagja keresi a hétfő este az alsó--szászországi Bremervördében eltűnt hatéves kisfiút. A rendkívüli erőkkel l folyó kutatást nehezíti, hogy a hatéves Arian autista. Ez az oka annak, hogy a felkutatására a hatóságok a legkülönbözőbb eszközöket vetik be, és az autizmus szakértőivel is konzultálnak. Szombat délutánig azonban még semmi eredmény nélkül, de nem adták fel a reményt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×