Az Építési és Közlekedési Minisztérium tervezete szerint jelentősen szigorítanák az autók egyedi átalakítására, tuningjára vonatkozó szabályrendszert – írja a Telex. A lap birtokába került tervezet szerint a külföldről behozott tuningautók kötelező vizsgálata több százezer forintba is került, illetve komoly bírság várhat az illegálisan átalakított járművek üzembentartóira és az átalakítást végző műhelyekre.
A tervezet értelmében továbbá ezentúl csak az egyes autótípusok legerősebb gyári kivitelének megfelelő teljesítménynövelő átalakításokat engedélyeznék Magyarországon. Egy 102 lóerős, 1,6 literes Volkswagen Golf esetében például csak a típus 240 lóerős, 3,2 literes csúcsváltozatára alakíthatná át, ha minden szükséges műszaki feltételt teljesít.
Az elképzelés szerint továbbá a külföldről átalakított állapotban érkező autók csak akkor kerülhetnének forgalomba Magyarországon, ha azokat bevizsgálja egy úgynevezett típusvizsgáló szakértői intézmény. Ezek a vállalkozások szimulációkkal, mérésekkel és tesztekkel, illetve számításokkal alátámasztott dokumentációt készítenek megrendelőiknek, de a megbízások az összetettségüktől függően több százezer vagy akár több millió forintba kerülnek. Így, ha kötelező lesz a cégekhez fordulni a külföldön épített tuningautók regisztrációja előtt, az hatalmas terhet ró a gazdáikra.
Az illegálisan átalakított, de közúton használt autók üzembentartói, valamint az átalakítást végző műhelyek, illetve személyek közigazgatási bírságra számíthatnak a tervezet szerint. A változtatásokról még nem született végleges döntés, de az ügyben tárcaközi, illetve társadalmi egyeztetés várható a közeljövőben. A szabálymódosítás szükségességére a portál szerint részben a júliusi Árpád hídon történt halálos baleset irányította rá a döntéshozók figyelmét.