Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
fotó: MÁV-Start
Nyitókép: MÁV-Start

Probléma volt a hálókocsikkal a Rijeka-Budapest járaton

A viharkárok miatt ideiglenesen jelentősen megváltozott a Szlovénia és Magyarország közötti vasúti forgalom rendje.

Többen is arról számoltak be Facebookon, hogy a vasárnap este Rijekából Budapestre induló nemzetközi éjszakai vonaton zárt hálókocsik fogadták az utasokat - írja a 24.hu.

A lap úgy tudja, hogy végül egy horvát jegyellenőr nyitotta ki az utasok kérésére a hálófülkéket, ám azok ugyanabban az állapotban voltak, amelyben az előző utasok hagyták őket, azaz szemét és használt ágynemű fogadták őket, sőt, egyes fülkék be is áztak, mert nyitva felejtették az ablakot.

A MÁV – Start Zrt.a Facebook oldalán vasárnap este megjelent egy közlemény, mely a szlovéniai áradásokkal magyarázta a hálókocsikkal összefüggésben kialakult helyzetet:

A közlemény szerint a szlovén-magyar vasúti forgalomban jelenleg esetenként Hódoson és/vagy Mariborban másik vonatra kell átszállniuk az utasoknak, ami miatt jelentősen megnő az utazási idő minden viszonylaton.

A Citadella nemzetközi nappali vonat jellemzően Budapest-Celje között közlekedik, onnan pótlóbusszal kell utazni.

Az Istria nemzetközi éjszakai vonat egyik szerelvénye Ljubljanában maradt, így az Koper/Rijeka-Ljubljana között közlekedik. A másik vonatszerelvény Budapest és Hódos-Maribor-Celje között jár a helyzettől függően.

"A háló- vagy fekvőkocsiba jegyet váltott utasoknak arra kell számítaniuk, hogy nem tudják a megváltott szolgáltatásnak megfelelően végigutazni az éjszakát és kerékpárszállítás a pótlóbuszok miatt nem lehetséges" - olvasható a MÁV közleményében.

Hétfő reggel

A viharkárok következtében, illetve egyéb műszaki okok miatt hétfőn reggel több magyarországi vonatjárat is késéssel közlekedett vagy nem tud elindulni.

Így például Murakeresztúr és Őrtilos között fa dőlt a felsővezetékre és a pályára amim miatt a helyreállításig – várhatóan 10-11 óráig - szünetel a forgalom, ezért Nagykanizsa és Gyékényes között pótlóbusz szállítja az utasokat. A busz Murakeresztúrt, Őrtilost és Zákányt nem érinti és hosszabb eljutási időre kell számítani a Nagykanizsa-Pécs vonalon.

  • Ugyanakkor a Balassagyarmatról Hatvanba 5:49-kor indult S780-as vonat (33539) járműhiba miatt csak Magyarnándorig közlekedett.
  • A Vácról 7:04-kor a Nyugati pályaudvarra induló S70-es vonat (2427) szintén nem közlekedett. Ahogy a Kecskemétről 7:12-kor Szolnokra induló S225-ös vonat (7612) sem.
  • Az Aszódról 8:33-kor Vácra és a Vácról 9:29-kor Aszódra induló S77-es vonat (33422, 33427) helyett pótlóbusz közlekedett.
  • A Keleti pályaudvarról Gödöllőre 8:35-kor és a Gödöllőről a Keletibe 9:45-kor induló S80-as vonat (3132, 3167) pedig nem közlekedik.
Címlapról ajánljuk
Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

Átszabnak több városi parkot, sokan fellélegezhetnek

A települési zöldfelületek tudatos tervezésével és kezelésével szeretné mérsékelni az allergia által okozott betegségterhelést egy osztrák-magyar határ menti együttműködés, amelyben a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) is részt vesz. A projekt célja, hogy a városi parkokba a jövőben olyan növények kerüljenek, amelyek nem okoznak pollenallergiát, de közben képesek alkalmazkodni a klímaváltozáshoz is.

Az amerikai intézkedés, ami átszabta a világgazdaságot

Egy kansasi gabonasiló árnyékában kezdődik a történet, ami a teljes világgazdaság térképét újrarajzolta. A Trump-korszak vámjai nem epizódnak bizonyultak, hanem tartós fordulatnak. A kérdés ma már nem az, hogy kivezetik-e, hanem az, hogy milyen világrendet eredményez. Jelen írás három forgatókönyvet vázol fel.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Napelemesek százezreit érinti az új kötelezettség – de továbbra sem világos, hogy mi lesz a büntetés

Napelemesek százezreit érinti az új kötelezettség – de továbbra sem világos, hogy mi lesz a büntetés

Értesüléseink szerint nem halad valami jól a hazai háztartási napelemes rendszerekre vonatkozó, a lakosságot és az invertergyártókat érintő, 2025 júliusától élő adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése. Az invertergyártók jelentős része mindeddig nem szerződött le az erre a célra kijelölt központi adatközponttal, és egyelőre a lakosság már működő inverterei nagy részének "kötelező" regisztrálása is várat magára. A kötelezettség bevezetése több szempontból aggályos lehet, és továbbra sem egyértelmű, hogy a megfogalmazott célok eléréséhez miért van szükség ilyen tömegben ennyire részletes adatokra.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×