Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: BKK/Nyirő Simon

Félévszázados nevezetesség került vissza a Blaha Lujza térre – fotók

A színházi emlékkő az egykori Nemzeti Színház helyét jelöli, és száz évvel a Népszínház alapkövének elhelyezése után, 1973 decemberében avatták fel.

A restaurátori munkák befejeztével visszakerült a Blaha Lujza térre a színházi emlékkő – közölte a Budapesti Közlekedési Központ.

Mint írták, a Blaha Lujza tér felújításának fontos pillanata, hogy visszakerült eredeti helyére a színházi emlékkő, amely az egykori Nemzeti Színház helyét jelöli, és száz évvel a Népszínház alapkövének elhelyezése után, 1973 decemberében avatták fel.

Karácsony Gergely főpolgármester az infók mellett jó pár fotót is megosztott az emlékkőről:

A BKK tudatta azt is: a Blaha Lujza téren elkezdődött a térbútorok kihelyezése, a gyalogosok ismét használhatják a József körúton kialakított, a 4-es és a 6-os villamos megállójához vezető, már korábban is meglévő gyalogátkelőt. Továbbá hamarosan birtokba vehetik a harmadik újonnan kialakított átkelőhelyet, amelyik a Rákóczi úton vezet át a tér buszmegállókhoz közeli sarkától az Erzsébet körút irányába.

A térfelújítás befejezésével a kereszteződés minden irányban akadálymentesen átjárható lesz a felszínen – írták.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×