eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Vonat halad át a megújult balatonboglári vasútállomáson, ahol a Szántód-Kőröshegy - Balatonszentgyörgy vasútvonal korszerűsítésének és Kaposvár - Fonyód vonalszakasz felújításának átadóünnepségét tartották 2018. június 14-én.
Nyitókép: Varga György

Kényelmesebbé, nyugodtabbá válik az élet a Balaton partján a most indított fejlesztésekkel

Több helyszínen is megkezdődtek a dél-balatoni vasútfelújítás kiegészítő munkálatai; átjárók, zajárnyékoló falak, parkolók épülnek – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.

Azt írták: a fővárosból a Balaton déli partjára vezető vasútvonalat 2010 óta több projekttel átfogóan felújíttatta az NIF.

Idén március végétől a projekt kiegészítő munkálatai folynak. Siófokon megkezdődött a P+R parkoló építése. A vasútállomás mellett az eddig rendezetlenül, parkolóként használt területen 19 parkolóhelyet alakítanak ki, térfigyelő rendszer is létesítenek. Szántódon átépítik a második vágány melletti peront 365 méter hosszan, ehhez csatlakozva akadálymentes gyalogátjáró létesül.

A beruházás részeként Balatonőszöd, Balatonboglár és Fonyód településeken zajárnyékoló falak épülnek, összesen két kilométeren. Balatonlellén és Alsóbélatelepen felújítják a peronokat. Balatonbogláron az első vágány mellett peronkijárat épül, Fonyódon az állomásépület előtti előteret térkövezik, valamint a vágány és a járda közötti zöldterületet is rendezik.

A projekt átjárók építését is tartalmazza. Balatonföldváron a Keleti strandhoz vezet majd az új gyalogosátjáró, Bélatelepen az új közúti átjáró a strand biztonságosabb megközelítését teszi lehetővé. Balatonmáriafürdőn a Bükkfa utcánál létesül gyalogos-átkelőhely.

A dél-balatoni vonalszakasz állomásain, 45 helyszínen korlátok és kerítések is épülnek a gyalogosátjárók környezetében, valamint padokat, szemeteseket helyeznek el. Nagy állomástáblák és peronbútorok is javítják majd a vasúti szolgáltatás színvonalát.

A fejlesztés a NIF Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.

A közlemény emlékeztet arra, hogy a Székesfehérvár–Keszthely vasútvonal rekonstrukciója

  • első ütemének első szakaszaként 2014–2015-ben a Lepsény–Szántód-Kőröshegy közötti vasútvonal épült át.
  • A beruházás folytatásaként 2016 és 2018 között átépült a Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométeres szakasz, és
  • megvalósult a Kaposvár–Fonyód közötti, szintén 53 kilométer hosszú vonalszakasz felújítása is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 19:22
×
×
×
×