Infostart.hu
eur:
388.85
usd:
331.71
bux:
109435.23
2025. december 18. csütörtök Auguszta
A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Eltűnt a nagy zuglói illegális hulladéklerakó

A MÁV öt év alatt 307 tonna hulladék szállított el a Francia útról.

A MÁV elszállította a hulladékot az illegális szemétlerakás szempontjából országosan is az egyik legfertőzöttebb területének számító helyszínről, a Budapest XIV. kerület Francia útról – közölte a MÁV.

Kiemelték, erről a területről a MÁV 2016 óta 307 tonna hulladékot szállított el, a Tisztítsuk meg az országot! program keretében pedig 2020 őszétől további mintegy 98 köbméter hulladékot távolítottak el, 2021. márciusig újabb mintegy 107 köbméter illegális szemét elszállításáról gondoskodtak. A területen elvégzett hulladék-elszállítások kiadásai 2020 szeptembere óta megközelítik a 9 millió forintot.

Hangsúlyozzák,

a Francia út környékén újra és újra megjelenő, nagy mennyiségű illegális szemétlerakás kiemelt vasútbiztonsági kockázatot is jelent.

A vasúttársaság elkötelezett abban, hogy felszámolja a hosszú évek óta fennálló, tarthatatlan helyzetet a közbiztonság, a környezet tisztaságának biztosítása, és az ott élők életminőségének hosszú távú javítása érdekében – írják a közleményben.

A szemetet az esetek többségében az ott lévő garázsok tövében helyezik el. Tavaly a MÁV felmondta a Francia úti garázsokat érintő valamennyi területbérleti szerződést, és amennyiben a bérlők a garázs elbontására való felszólításnak nem tesznek eleget, a vasúttársaság peres úton rendezi az ügyet – közölte a MÁV.

A MÁV fővárosi és vidéki vasúti területeiről 2020-ban elszállított illegális hulladék összmennyisége meghaladta a 2120 tonnát, amelynek elszállítása csaknem nettó 107 millió forintba került. A vasúttársaság öt év alatt országos szinten mintegy 19 000 tonna illegális hulladékot szállíttatott el, hozzávetőlegesen félmilliárd forint költséggel.

Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Automatizáció és bizalom: mit üzen a WTS Klient friss felmérése, és hogyan igazodik hozzá a tanácsadó cég átalakítása?

Automatizáció és bizalom: mit üzen a WTS Klient friss felmérése, és hogyan igazodik hozzá a tanácsadó cég átalakítása?

A WTS Klient 2025‑ös ügyfélfelmérése szerint a hazai vállalatok többsége már felismerte, hogy a digitalizáció és a megfelelés ma nem előny, hanem alapfeltétel. A megvalósítás azonban akadozik: a válaszadók ugyan előrelépést értek el az adminisztrációt és döntéstámogatást segítő rendszerekben, de több kritikus területen még hiányoznak az integrált, automatizált megoldások. A kutatás üzenete világos: a bizalom, a transzparencia és a hatékonyság egyre inkább digitális folyamatokra épül, és aki ebben lemarad, versenyhátrányba kerül. - összegezte a kutatás konklúzióját közleményében a vállalat. A vállalat időben felismerte, hogy saját szervezetében is erősítenie kell a digitális kompetenciákat, ezért teljes új divíziót alakítottak ki, és új vezetők is érkeztek a csapatba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×