Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia

Forgalomba állt az első felújított MAN trolibusz Budapesten

Forgalomba állt a 80A járaton az első, Németországból használtan beszerzett, majd felújított MAN trolibusz Budapesten; év végéig tizenöt ilyen jármű áll forgalomba.

A tizenöt trolit még 2011-ben vásárolta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV, 11-11 millió forintért, Budapestre szállításuk után pedig darabonként 15 millió forintot költenek a felújításukra. A most forgalomba állított trolin kijavították az alvázat és a kocsiszekrényt, növelték a nyitható ablakfelületeket, kicserélték az ülések kárpitjait, budapesti arculatot, valamint új utastájékoztatót és térfigyelő kamerákat szereltek fel.

Vitézy Dávid, a BKK vezetője a buszt bemutató sajtótájékoztatón azt mondta, hogy az új, alacsonypadlós járművek azokon a vonalakon állnak forgalomba (72-es, 75-ös, 77-es, 80-as, 81-es és 82-es vonal), amelyeken eddig a régi Ikarus 280-as GVM trolik jártak, vagyis nem volt alacsonypadlós szolgáltatás.

Hangsúlyozta, a mérések azt mutatták, hogy egy 40 éves ZIU-9-es trolihoz képest a MAN járművei 25 százalékkal kevesebb áramot fogyasztanak, egy utast feleannyi energiafogyasztással szállítanak. A tizenöt troli cseréjével mintegy százötven-kétszáz négytagú háztartás teljes energiafogyasztását spórolják meg - tette hozzá.

A járművek év végéig folyamatosan állnak forgalomba, a BKK célja, hogy havonta két új járművet tudjanak felújítva átadni. A következő MAN trolit július elején helyezik forgalomba.
A BKV trolijai rendkívül rossz állapotban vannak, a 153 jármű átlagos életkora 21 év. Cseréjükre a BKK uniós forrásokat szeretne igénybe venni, ehhez a nemzeti fejlesztési miniszter jóváhagyása a közelmúltban érkezett meg. A MAN trolik forgalomba állításával több ZIU-9-est is ki tudnak vonni a forgalomból.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×