Régebben nagyon sokszor előfordult olyan baleset, amelyet a sofőr elalvása okozott. 2002 után szabályozták a pihenőidőt, és ennek a betartását ellenőrizték is, ez javított a helyzeten - mondta az InfoRádiónak Pausz Ferenc.
Arra a kérdésre, mennyire lehet elkerülni egy kétszer egysávos úton a frontális ütközést, amikor a szemben jövő áttér az ember sávjába, a közlekedésbiztonsági szakember azt válaszolta: elméletileg és gyakorlatilag sehogy.
Magyarországon és külföldön az utak döntő többsége nem autópálya és autóút - nálunk ez különösképpen igaz -, hanem kétszer egysávos út, ahol nincs fizikai akadály a két sáv között. Ilyen utakon bármikor történhet olyan balesetek, amelyet fáradtság, elalvás okoz.
Nagyon nehéz meghatározni, milyen figyelmeztető jelzések lennének képesek hatékonyan megakadályozni az ilyen baleseteket, hiszen aki annyira fáradt, hogy elbóbiskol vezetés közben, az úgysem érzékel semmit a környezetéből. A figyelmét legföljebb az autóba épített figyelő berendezések lennének képesek felhívni a veszélyre - vélekedett a közlekedésbiztonsági szakértő.
Hanganyag: Kálló Izabella