A Fidesz párt- és kampányfinanszírozással kapcsolatos álláspontja változatlan: a kiadások csökkentését javasolják. Nyitrai Zsoltot, a Fidesz operatív igazgatója elmondta: ez úgy érhető el, ha a pártok döntenek arról, hogy lerövidítik - a fideszes javaslat szerint 30 napra - az országgyűlési választási kampány időszakát. Emellett határozni kellene arról is, hogy a pártok a kampány időszakában nem adnak fel politikai hirdetéseket az országos kereskedelmi televíziókban.
AZ MSZP, az SZDSZ és az MDF a hét folyamán már jelezte, hogy támogatja a Freedom House, a Transparency International Magyarország, valamint civil szakértők közösen kidolgozott kampányfinanszírozási javaslatát. Eszerint a jelöltenkénti 1 millió helyett 5 millió forintot költhetnének el a pártok, ám a mostaninál rövidebb idő alatt, és csak számla ellenében.
A kampányszámla intézményének bevezetése azt jelentené, hogy a kampány céljára befolyó összegeket, és a kampány során elköltött kiadásokat mind meg kell jeleníteni egy számlán. Erről folyamatosan kivonatokat kellene küldeni az Állami Számvevőszék számára, amely ezeket a bankszámlakivonatokat ellenőrzi és nyilvánosságra hozza - magyarázta Alexa Noémi, a Transparency International magyarországi ügyvezető igazgatója.
A javaslat szerint a jogi személyek maximum 5 millió, a magánszemélyek pedig maximum 2 millió forinttal segíthetnék a jelölő szervezeteket kampányonként. Az MSZP-s Tóbiás József csütörtökön azt ígérte: törvényjavaslat formájában benyújtja az Országgyűlésnek a civilek javaslatát.
Új KRESZ: ez vár a rolleresekre, a bringásokra és a motorosokra