A politológus szerint valószínűleg azért érzik sokan unalmasnak a választási kampányt, mert ez már nem újdonság, hiszen a mostani az ötödik parlamenti választás a rendszerváltás óta.
A Corvinus Egyetem Politikatudományi Intézetének igazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában a kampány kisebb érzelmi telítettségéről azt mondta: az emberek tisztában vannak azzal, hogy szavazatuk nem befolyásolja döntően az életüket.
Ezzel összefüggésben sokan nem tudják kifejezni a véleményüket azzal, hogy valamelyik párt mellé odateszik az ikszet. Valószínűleg kevesebben is állnak meg, és gondolkoznak el azon, ki mellett kellene dönteni - tette hozzá a szakember.
Lánczi András szerint ugyanakkor az is választás, és az érzelmi attitűd kifejezése, ha valaki nem megy el szavazni.
Az MSZP a Labour, a Fidesz a CDU/CSU nyomdokain
A két nagy párt kampánystratégiájáról a politológus azt mondta: az MSZP kampányának kontextusa, hogy felépítették azt a szociáldemokrata pártot, amelyet a nyugat-európai szociáldemokrata párthoz, különösen a brit Munkáspárthoz lehet mérni.
A baloldal ennek megfelelően és több okból is a jövőre helyezi a hangsúlyt, ebbe pedig minden belefér - tette hozzá Lánczi András.
A szakember szerint a Fidesz az elmúlt négy évben konzekvensen építette fel a programjának alapját képező három szót.
A munka, otthon, család jelszó egyébként emlékeztet a német CDU/CSU programjára, szerkezetében és felépítésében is - fűzte hozzá.
A Fidesz programját a nemzeti identitás kontextusába helyezi, és azt mondja: az ország helyzetének javulása elsősorban nem a fizikai fejlesztésektől, például az autópályák hosszától függ, mert ennél fontosabb az élet minősége - hangsúlyozta Lánczi András, a Corvinus Egyetem Politikatudományi Intézetének igazgatója.