eur:
411.19
usd:
392.62
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Meglepő fordulat a dízelbotrányban

Meglepő fordulat a dízelbotrányban

Az immár évek óta húzódó dízelbotrány, ami igencsak megtépázta a német gyártmányú gépkocsik nemzetközi tekintélyét, újabb fordulatot vett, miután kiderült, hogy az Egyesült Államokban majmokon végzett kísérletekkel vizsgálták a dízelmotorok kipufogógázának hatását.

A Volkswagen miután bocsánatot kért a kétes kísérletekért (ilyeneket egyébként másik cég Hollandiában is végzett), bejelentette, hogy megválik attól a vezető munkatársától, akit felelősség terhel a történtekért. Az ügy hátterében majmokon végzett kísérlet áll, amelyet az amerikai Új Mexikó egyik laboratóriumában német autóipari beszállítók és autógyártók azért finanszíroztak, mert az általuk támogatott dízelmotorok elleni politikai kampánynak akartak ellenérveket szolgáltatni.

Mindez ugyan még a dízelbotrány kirobbanása előtt történt, de az időközben napvilágra került fejlemények tükrében jól rávilágít arra, hogy a gépkocsigyárak mennyire agyafúrt eszközökkel igyekeztek félrevezetni a környezetvédelmi hatóságokat és a vásárlókat. A Volkswagen vezérigazgatója Brüsszelben mondott beszédében erkölcstelennek és visszataszítónak nevezte a majmokon végzett kísérleteket, és kiemelte: az eset megmutatja, hogy az ágazatnak sokat kell még tennie a bizalom visszaszerzéséért.

A felelősséget a konszern fenntarthatósági ügyekért, külkapcsolatokért és kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője, Thomas Steg magára vállalta, és a történtek kivizsgálásának idejére fizetetlen szabadságra távozott. Thomas Steg korábban Gerhard Schröder kancellár szóvivője volt, és miután Angela Merkel került a berlini kormány élére, átlépett a Volkswagenhez. Az időközben megszűnt szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatási szervezet 2012 és 2015 között majmokon és embereken végzett kísérletekkel elemezte a dízelmotorok kipufogógázának hatását.

Az intézmény a Volkswagen, a luxus kocsik gyártására szakosodott a Daimler és a BMW támogatásával jött létre, de a legújabb botrányt kiváltó kísérletekért eddig csak a Volkswagen kért bocsánatot.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Szakad a hó az országban, az elakadt kamionok már több utat blokkolnak

Péntek hajnalban megérkezett a nagy havazás. Számos helyen akadtak el, csúsztak árokba járművek, kidőlt fák akadályozzák a közlekedést több úton.

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×