Infostart.hu
eur:
388.46
usd:
331.57
bux:
109355.74
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Ezt tudnia kell, ha Németországban autózik!

Ezt tudnia kell, ha Németországban autózik!

A tél beköszönte minden évben átmeneti zűrzavarral jár, ugyanis sokan az előrejelzés ellenére sem készülnek fel a havazással járó forgalmi nehézségekre és csak akkor igyekeznek lecserélni autójuk nyári gumiját, amikor már csúszóssá váltak a közutak. Németországban idén új, szigorított, téli közlekedési rendszabályok léptek életbe.

A múlt hét elején, amikor még a vénasszonyok nyara utolsó napjait élvezhettük, még könnyen lehetett kerékcserére időpontot kapni. A napokban azonban már a bajor rádió egyik fő témája az volt, hogy a havazás beálltával mennyi a várakozási idő a gumiszervizekben a törvényileg előírt téli abroncsok beszerzésére, illetve felszerelésére. Sokan otthon, legtöbbször a pincéikben tartják téli kerekeiket és maguk gondoskodnak a cseréről, tudva, hogy komoly büntetéssel kell számolniok azoknak, akik télen is nyári gumival közlekednek.

Külföldieket is büntetnek

A német autóklub, az ADAC pontos tájékoztatást nyújt azokról a rendelkezésekről, amelyek ősszel léptek életbe a közforgalom biztonságának javítására. Míg azonban valamennyi autósra vonatkozik a téligumi-kötelezettség, a motorkerékpárok esetében a rendelkezés kivételt tesz, ugyanis abból indul ki, hogy hóban motorosok aligha indulnak útnak. A szabály azonban nem tesz különbséget német és külföldi autósok között, következésképpen valamennyi idelátogatóra, aki nyári abronccsal közlekedik Németországban, szintén borsos büntetés vár. Baleset esetén ráadásul a biztosító intézet is csak korlátozott mértékben teljesíti esetleges anyagi követeléseket.

Az intézkedés a bérelt gépkocsikra is vonatkozik.

A bérlőt terheli a felelősség, hogy megbizonyosodjon a kocsi télre történt felkészítéséről.

Gondoskodnak, hogy ne legyen elakadás

Azonban a törvény nemcsak az autósokkal szemben lép fel immár szigorított kötelezettségekkel, hanem a köztisztasági intézmények révén gondoskodik arról is, hogy hóban, fagyban se akadjon el a közlekedés, ezért már most jelentős mennyiségű homokot és sót halmoztak fel a csúszóssá váló utak biztonságosabb használatára. A településeken belül a helyi hatóságok feladata az utak járhatóságának reggel 6 és este 10 óra közti szavatolása, míg az autópályákat, valamint a városokat, illetve községeket összekötő főforgalmi utakon a tartományi kormányokra hárul a felelősség a hó eltakarítása, illetve a tükörjég mielőbbi felszámolása miatt.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Kezdődhet minden elölről? Brüsszel újabb szigorú vizsgálata fenyegeti Paks II. projektet

Kezdődhet minden elölről? Brüsszel újabb szigorú vizsgálata fenyegeti Paks II. projektet

Tordai Bence független országgyűlési képviselőnek küldött brüsszeli válaszlevél alapján új szakaszba lépett a Paks II. atomerőmű állami támogatásának uniós eljárása: az Európai Bizottság informálisan megerősítette, hogy az ügy visszakerült a hivatalos vizsgálati szakaszba. Ez a jogi keret az uniós állami támogatási eljárások érdemi vizsgálati fázisa, ami azt jelenti, hogy a Bizottságnak újból le kell folytatnia egy teljes körű tartalmi értékelést a projektnek nyújtott magyar állami támogatás jogszerűségéről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×