A belgiumi Genk városát külföldön eddig jobbára futballklubjáról ismerték, ahol magyarok is játszanak. Most azonban azzal került be a nemzetközi híradásokba, hogy 2014-ben 4300 ember veszíti el egyszerre a munkáját az ottani Ford gyárban.
Mindennek részben a munkanélküliséggel küzdő spanyolok örülhetnek, mert oda kerül át az S-Max és a Galaxy járművek gyártása.
Az amerikai gyártó emellett nem volt hajlandó eloszlatni az aggodalmakat Nagy-Britanniában, hogy a Tranzit furgonokat gyártó southamptoni gyár is lehúzhatja a rolót. Egyes hírek szerint a jövőben Romániában szerelhetik össze a Tranzitokat.
A cég csütörtökre találkozót kért a brit szakszervezetektől és azt mondta: tárgyalópartnerük a Ford európai vezetője lesz. Stephen Odell korábban már megjegyezte, hogy Nyugat-Európában 2007 óta 20 százalékkal visszaesett a kereslet járműveire.
A harcosságáról ismert brit Unite szakszervezet, amely 7500 Ford dolgozót képvisel is csak annyit tudott mondani, hogy "nagyon aggasztó időszak ez a brit munkaerőnek".
Mindeközben európai autógyártók és politikusok élesen bírálták Francois Holland francia elnök döntését, aki 7 milliárd euró állami támogatást - gyakorlatilag mentőcsomagot - adott a Peugeot Citroen gyártónak.
A Volkswagen egyik legnagyobb befektetője, a németországi Alsó-Szászország állam vezetése arra figyelmeztette Párizst, hogy a tervhez Európai Uniós jóváhagyásra van szükség. Az EU versenyügyi biztosa, Joaquin Almunia azt mondta: nagyon figyelmesen megvizsgálják az elképzelést.
A Peugeot-ban, melyet negyedében a Peugeot család birtokol eddig nem volt állami részesedés. A francia kormány azonban nyíltan értésre adta: csak akkor segítik ki a gyártót, ha politikai beleszólást kapnak a vállalat irányításába. "Nem osztunk ajándékokat vállalások nélkül" - mondta Jean-Marc Ayrault kormányfő. A cégnek nem sok választása volt, mivel különösen kitett a francia, olasz és spanyol autópiacnak - amelyek az FT szerint "összeomlottak".
Az állami garanciavállalás idején a Peugeot nem oszt majd osztalékot, nem juttat részvényopciót vezetőinek, és még így is elbocsáthat 6 és félezer dolgozót.
Mindeközben a Peugeot azt is bejelentette, hogy megerősíti együttműködését az amerikai General Motorsszal, és négy projektet indítanak autók közös gyártására.
Így lehet 4900 forinttal 18,4 milliót nyerni





