Infostart.hu
eur:
387.94
usd:
328.95
bux:
0
2025. december 26. péntek István

"Nagyon aggasztó időszak ez a brit munkaerőnek"

Csütörtökön tárgyal a brit szakszervezetekkel a Ford autógyártó, amely szerdán már közölte, hogy bezárja belgiumi gyárát. Mindeközben az európai gyártók részéről bírálatok érik a francia elnököt, mert 7 milliárd euróval menti meg a Peugeot-Citroen konszernt.

A belgiumi Genk városát külföldön eddig jobbára futballklubjáról ismerték, ahol magyarok is játszanak. Most azonban azzal került be a nemzetközi híradásokba, hogy 2014-ben 4300 ember veszíti el egyszerre a munkáját az ottani Ford gyárban.

Mindennek részben a munkanélküliséggel küzdő spanyolok örülhetnek, mert oda kerül át az S-Max és a Galaxy járművek gyártása.

Az amerikai gyártó emellett nem volt hajlandó eloszlatni az aggodalmakat Nagy-Britanniában, hogy a Tranzit furgonokat gyártó southamptoni gyár is lehúzhatja a rolót. Egyes hírek szerint a jövőben Romániában szerelhetik össze a Tranzitokat.

A cég csütörtökre találkozót kért a brit szakszervezetektől és azt mondta: tárgyalópartnerük a Ford európai vezetője lesz. Stephen Odell korábban már megjegyezte, hogy Nyugat-Európában 2007 óta 20 százalékkal visszaesett a kereslet járműveire.

A harcosságáról ismert brit Unite szakszervezet, amely 7500 Ford dolgozót képvisel is csak annyit tudott mondani, hogy "nagyon aggasztó időszak ez a brit munkaerőnek".

Mindeközben európai autógyártók és politikusok élesen bírálták Francois Holland francia elnök döntését, aki 7 milliárd euró állami támogatást - gyakorlatilag mentőcsomagot - adott a Peugeot Citroen gyártónak.

A Volkswagen egyik legnagyobb befektetője, a németországi Alsó-Szászország állam vezetése arra figyelmeztette Párizst, hogy a tervhez Európai Uniós jóváhagyásra van szükség. Az EU versenyügyi biztosa, Joaquin Almunia azt mondta: nagyon figyelmesen megvizsgálják az elképzelést.

A Peugeot-ban, melyet negyedében a Peugeot család birtokol eddig nem volt állami részesedés. A francia kormány azonban nyíltan értésre adta: csak akkor segítik ki a gyártót, ha politikai beleszólást kapnak a vállalat irányításába. "Nem osztunk ajándékokat vállalások nélkül" - mondta Jean-Marc Ayrault kormányfő. A cégnek nem sok választása volt, mivel különösen kitett a francia, olasz és spanyol autópiacnak - amelyek az FT szerint "összeomlottak".

Az állami garanciavállalás idején a Peugeot nem oszt majd osztalékot, nem juttat részvényopciót vezetőinek, és még így is elbocsáthat 6 és félezer dolgozót.

Mindeközben a Peugeot azt is bejelentette, hogy megerősíti együttműködését az amerikai General Motorsszal, és négy projektet indítanak autók közös gyártására.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×