eur:
409.99
usd:
391.16
bux:
79520.59
2024. november 25. hétfő Katalin
Women use cell phones to detect cybersecurity security
Nyitókép: Urupong/Getty Images

Mielőtt kattintana: ezek a márkák a kiberbűnözők kedvencei

Egyre gyakoribbak az internetes csalások, és bár az emberek többsége ezzel tisztában van, még mindig sokan bedőlnek a net rosszindulatú szereplőinek. Különösen, ha ez utóbbiak neves cégek gúnyáját öltik magukra.

Egy névtelen cég nevében nehézkesebb csalást elkövetni, de az olyan ismertekben, mint a Microsoft vagy a Google megbíznak az emberek, így könnyebben megy az átverés. A CheckPoint biztonsági cég is erre hívja fel a figyelmet. Nemrégiben frissítette is azon népszerű márkák listáját (Brand Phishing jelentés), amiket szívesen használnak az adathalászok, amikor érzékeny információkat csalnának ki gyanútlan áldozataiktól – írja a Hvg.hu.

A márka adathalász támadásai során a bűnözők egy jól ismert vállalat, termék hivatalos webhelyét próbálják utánozni hasonló domainnév vagy URL-cím, valamint az eredeti webhelyre emlékeztető weboldal kialakításával. A hamis weboldalra mutató link elküldhető a megcélzott személyeknek e-mailben vagy szöveges üzenetben, a felhasználó átirányítható a webböngészés során.

A félrevezető oldal gyakran tartalmaz olyan űrlapot, aminek célja a felhasználók hitelesítő adatainak, fizetési adatainak vagy egyéb személyes adatainak ellopása

– olvasható.

A CheckPoint listájának jelenlegi éllovasa a Microsoft (a harmadik helyről került előbbre): az adathalászok körében az idei év második negyedévében vált a leginkább használt márkává. A technológiai óriás az összes márka-adathalászati kísérlet 29 százalékát tette ki. Ez részben egy adathalászkampánnyal magyarázható, aminek során hackerek csalárd üzenetekkel célozták meg a fióktulajdonosokat a fiókjukat érintő szokatlan tevékenység miatt.

A listán a Google került a második helyre az összes próbálkozás 19 százalékával, a harmadik pedig az Apple. A cupertinóiak az összes adathalász esemény 5 százalékában szerepeltek a második negyedévben. Az ipart tekintve a technológiai szektort személyesítették meg leginkább, ezt követték a banki és közösségi hálózatok.

Míg a legtöbbször „kölcsönvett” márkák listája negyedévről negyedévre változik, a kiberbűnözők által alkalmazott taktika alig. Ennek az az oka, hogy a módszer, amivel jó hírű logókat használnak, hamis biztonságérzetre csábít, újra és újra beválik. A CheckPoint szerint mindenkinek meg kell állnia egy pillanatra, mielőtt egy ismeretlen linkre kattintana.

„Nem gyanús valami? Helyesírási hiba, esetleg egy furcsa URL? Ha igen, ez egy adathalász e-mail jele lehet.”

Címlapról ajánljuk
Kóka János: ha a magyar egészségügy továbbra is betegségügy marad, akkor megnyerhetetlen a csata

Kóka János: ha a magyar egészségügy továbbra is betegségügy marad, akkor megnyerhetetlen a csata

Ebből a kevés pénzből is sokkal többet ki lehetne hozni, de ettől még igaz az, hogy a magyar egészségügyi ellátórendszer finanszírozásában minden évben körülbelül kétezer milliárd forint hiányzik” – mondta Kóka János, a Doktor24 csoport alapító-tulajdonosa az InfoRádió Aréna című műsorában. Azt is állította, hogy nem több, hanem jobb minőségű egészségügyi ellátó centrumra volna szükség.

„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

"A magyar futball öröksége kötelez és muníciót is ad nekünk" – mondta a megnyitón Orbán Viktor miniszterelnök, Puskás Ferencet a magyar futballisták és minden 10-esek példaképének nevezve, akiről Czibor Zoltán azt mondta: "ha az Öcsi egyszer belerúgott a labdába, abból két gól lett".
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×