INFORÁDIÓ
Vencel

aszteroida

föld

világűr

Az amerikai Országos Repülésügyi és Űrkutatási Hivatal, a NASA által közreadott képen egy Atlas V hordozórakétával levegőbe emelkedik a NASA OSIRIS-Rex aszteroidakutató űrszondája az amerikai légierő támaszpontján, a floridai Cape Canaveralben 2016. szeptember 8-án. Az űrszonda feladata a tudósok által a Földre nézve potenciális veszélyt jelentő Bennu aszteroida vizsgálata lesz.

Folyamatosan közeledik bolygónk felé egy aszteroida

Először november 6-án észlelték a kínaiak, már tudni, melyik időpillanatot kell "megúszni".

Biztonságos távolságban repül el a Föld mellett egy kínai kutatók által újonnan felfedezett aszteroida a következő héten - közölte csütörtökön a Kínai Tudományos Akadémia egyik csillagvizsgálója.

Az aszteroidát először november 6-án észlelte a kínai megfigyelőállomás. Azóta horvátországi, csehországi, olaszországi és nagy-britanniai obszervatóriumok is megfigyelték, megerősítették létezését és megállapították röppályáját.

A Nemzetközi Csillagászati Unióhoz tartozó Kisbolygó Központ (Minor Planet Center) is megerősítette az aszteroida felfedezésének tényét és a 2020 VA1 nevet adta neki.

A legkisebb távolság, melyre az objektum megközelíti a Napot, mintegy 145 millió kilométer. A csillagvizsgáló szerint az aszteroida a Föld felé tart, november 20-án, közép-európai idő szerint várhatóan 15 óra 8 perckor halad el a bolygó mellett.

Csao Haj-pin, a csillagvizsgáló kutatója szerint várhatóan 4,48 millió kilométerre közelíti meg az aszteroida a Föld felszínét, amely mintegy 11,7-szerese a Föld és a Hold távolságának.

"A nagy távolság miatt az aszteroida nem jelent veszélyt a Földre" - emelte ki Csao.

Nyitókép: MTI/EPA/NASA/Joel Kowsky

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM

INFORÁDIÓ

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.