eur:
400.73
usd:
371.29
bux:
92452.39
2025. március 26. szerda Emánuel
The shift lever to set the automatic cruise control speed inside the car close-up located near the steering wheel in black with white signs and symbols of beautiful design in interior. Auto service.
Nyitókép: Aleksandr Kondratov/Getty Images

Találtak az autóban egy vezetéstámogató megoldást, amely növeli a balesetveszélyt

Tanulmányt készítettek arról, hogy mennyire biztonságosak a vezetéstámogató elektronikák. Sok rendszernek nincs hatása a balesetek kialakulására, néhány azonban segít megelőzni azokat. A tempomat viszont növeli a balesetek kialakulásának kockázatát.

Tanulmányt készített egy holland kutatókból álló csapat arról, hogy milyen hatással vannak a balesetek számára a különböző vezetéstámogató elektronikák – írja a Totalcar.

A pontos következtetések érdekében a világ minden tájáról gyűjtöttek adatokat, és végül 28 konkrét vezetéstámogató rendszerre szűkítették le a kutatást. Ezeket négy csoportba sorolták:

  • Tájékoztató rendszerek – például a guminyomás ellenőrző
  • Figyelmeztető rendszerek – például a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető rendszer
  • Beavatkozásra képes rendszerek – például a vészfék asszisztens
  • Komfortnövelő rendszerek – például a távolságtartó tempomat

A kutatás alapján az első három csoportba tartozó elektronikák egy részének nincs ráhatása a baleseti számok alakulására, egy részük azonban csökkenti a kockázatokat. Például a sávtartó asszisztens a felmérések alapján 19,1 százalékkal, a fáradtságfigyelő pedig 14 százalékkal csökkenti átlagosan a balesetek számát. A guminyomás ellenőrzőnek viszont nincs hatása.

Ezzel szemben a normál és a távolság tartó tempomat nem hogy csökkenti, inkább növeli a baleseti kockázatot a tanulmány szerint. A kutatók arra jutottak, hogy azok a vezetéstámogató rendszerek, amelyek levesznek a vezető válláról bizonyos feladatokat, veszélyesebbek lehetnek. Ha a tempomat kezeli a gázt, akkor az autó vezetője nem figyel oda eléggé, és könnyebben keveredik balesetveszélyes helyzetbe. A tanulmány szerint a hagyományos tempomat 12, az adaptív 1,8 százalékkal növeli a balesetek kockázatát.

Címlapról ajánljuk
Országos főállatorvos: valószínűleg a kisbajcsi vírus jelent meg egy újabb állattartó telepen
Szlovákia, Magyarország, Ausztria

Országos főállatorvos: valószínűleg a kisbajcsi vírus jelent meg egy újabb állattartó telepen

Újabb helyen, Levél település egyik szarvasmarhatelepén jelent meg a ragadós száj- és körömfájás. Pásztor Szabolcs az InfoRádióban elmondta, a háromezre állatot előbb vakcinázzák a vírusürítés csökkentése érdekében, majd le kell ölni őket. A környéken kezdeményezte a házi vágásokat is a járvány terjedésének megakadályozása érdekében.

Kaiser Ferenc: az ukrajnai béke fenntartását mindenképpen Európának kellene kifizetnie

Az Egyesült Államok és Oroszország jelenleg Ukrajna és Európa feje felett tárgyal a tűzszünetről, miközben az általuk megkötendő alkut a tervek szerint Európa fogja betartatni. Az NKE docense szerint ez naiv elképzelés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.26. szerda, 18:00
Balasa Levente
a Siemens Zrt – Smart Infrastructure szakmai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×