Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálja 2024. június 6-án. Ezen a napon aláírásra került a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. adás-vételi szerződése, így közel 20 év után újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér. A megállapodásnak köszönhetően a magyar állam vételár arányosan 80 százalékos tulajdonrészt szerez a Budapest Airport Zrt.-ben, a francia társbefektető VINCI pedig 20 százalékot.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Rekordot döntő nyári légi forgalomra készül a HungaroControl

A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. az elmúlt hónapokban számos rövid és hosszú távú kapacitás- és hatékonyságnövelő intézkedést hozott annak érdekében, hogy a várhatóan rekordot döntő nyári csúcsidőszakot felkészültebben várja, és a jövőben is megfeleljen a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren töretlenül növekvő forgalom igényeinek - közölte a légi navigációs szolgáltatásokat ellátó társaság hétfőn Budapesten.

Sajtóanyagukban kifejtik: az ukrán válság miatti légtérkorlátozások, a világjárvány utáni gyors forgalom-visszarendeződés, illetve a globálisan növekvő utazási kedv soha nem látott légiforgalmat generált Magyarország légterében.

A kétszámjegyű járatszámnövekedés évek óta tart, minden évben megdöntve az előző évben regisztrált rekordforgalmat.

Az év első négy hónapjában több mint 327 ezer repülőgép közlekedett a magyarországi légtérben, ez több mint 7 százalékos növekedés 2024 azonos időszakához képest.

A becslések szerint az átrepülő forgalom 8-12 százalékkal, míg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér terhelése 10-15 százalékkal nőhet a korábbi évhez képest. Ezért az elmúlt hónapokban számos rövid és hosszú távú kapacitás- és hatékonyságnövelő intézkedésre volt szükség.

Turi Ferenc vezérigazgató elmondta, hogy az intézkedések között a humán erőforrás, a technológia és a légi irányítás fejlesztése kap kiemelt figyelmet. A következő tíz év során 100 milliárd forintot fordítanak majd fejlesztésekre - jelezte.

A növekvő forgalom zökkenőmentes kiszolgálását célzó, rövid távon is eredményt mutató intézkedések között említette, hogy 2029-ig tartó bérmegállapodást kötöttek a szakszervezetekkel, hogy európai szinten is versenyképes béreket tudjanak biztosítani a légiirányítók számára.

A versenyképes béreknek is köszönhető, hogy több mint 10 százalékkal növelték az irányítói létszámot.

Az irányítóképzésre szintén nagy hangsúlyt helyeznek, elmondása szerint a következő 5 évben 55 százalékkal növelnék az irányítók számát. Ennek érdekében országos toborzókampányt indítottak.

Turi Ferenc elmondása szerint eredményt hozott a munkafolyamatok optimalizálása, és az is, hogy együttműködést kötöttek a HungaroMettel, amelynek köszönhetően április 15. óta egy dedikált meteorológus segíti a légiirányítók munkáját.

Hozzáfűzte: szorosan együttműködnek más iparági szereplőkkel - különösen az európai hálózatért felelős Eurocontrollal és a jelentősebb légitársaságokkal - is a járatkésések csökkentése és az utasok biztonsága érdekében.

A vezérigazgató kitért arra, hogy folyamatosan tesztelik, miként lehet a mesterséges intelligencia segítségével - a biztonságot elsődleges szempontként kezelve - növelni a hatékonyságot. Emlékeztetett arra, hogy nemrég adták át az új távoli toronyirányítási rendszerüket, amely alkalmas a repülőtér komplex forgalmának távoli irányítására.

Emellett átalakították a légtér szerkezetét, új szektorokat nyitottak meg annak érdekében, hogy több átrepülő járatot tudjanak átengedni. Az átszervezésnek köszönhetően közel 2 százalékos kapacitásnövekedést tudtak elérni - mondta.

A HungaroControl mindent megtesz azért, hogy a járatkésések a tavalyihoz képest jelentősen csökkenjenek - hangsúlyozta Turi Ferenc, hozzátéve: az elsődleges szempont ugyanakkor a repülésbiztonság, minden más annak van alárendelve.

Budapest, 2025. május 26.
Turi Ferenc vezérigazgató (j) és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a HungaroControl által az elmúlt hónapokban hozott rövid- és hosszútávú kapacitás- és hatékonyságnövelő intézkedésekről tartott sajtótájékoztatón a vállalat budapesti székházában 2025. május 26-án.
MTI/Koszticsák Szilárd
Turi Ferenc vezérigazgató (j) és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a HungaroControl által az elmúlt hónapokban hozott rövid- és hosszútávú kapacitás- és hatékonyságnövelő intézkedésekről tartott sajtótájékoztatón a vállalat budapesti székházában 2025. május 26-án. MTI/Koszticsák Szilárd
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×