eur:
407.69
usd:
371.26
bux:
80466.47
2025. április 7. hétfő Herman

Bajorország beperli a Volkswagent

Bajorország kártérítési pert indít a Volkswagen német autógyártó ellen - közölte Markus Söder, a délnémet tartomány pénzügyminisztere kedden Nürnbergben.

A politikus elmondta a dpa német hírügynökségnek: a Bajor Szabadállam azért a részvényárfolyam-veszteségért követel kártérítést az alsó-szászországi - wolfsburgi - székhelyű nagyvállalattól, amelyet a bajor nyugdíjalap szenvedett el a VW tavaly kipattant dízelbotránya következtében.

Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített csaknem félmillió, dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a károsanyag-kibocsátás mérését. Az autók így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálták, vagyis csaltak a vizsgán. A VW - amely a legnagyobb autógyártó Európában - elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érintette.

A bajor nyugdíjalap 2015 szeptemberében mintegy 58 ezer Volkswagen-részvényt tartott a portfoliójában. A botrány miatti árfolyamveszteséget 700 ezer euróra (218 millió forint) becsülik a bajorok, és most ennek a megtérítését követelik az autógyártól.

Markus Söder elmondta: Bajorország szeptemberben az alsó-szászországi Braunschweigben, a tartományi bíróságon fogja benyújtani a kártérítési keresetet.

Hasonló indoklással kártérítési követeléssel készül föllépni a VW ellen többek között az NBIM norvég állami pénzalap és a New York-i közalkalmazottak nyugdíjpénztára.

A dízelbotrány miatt a Volkswagen ellen különféle indoklással Németországban és szerte a világon indított kártérítési perekben összesen több milliárd eurót követelnek a német autógyártól.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Európa és Oroszország fegyverkezése: a minőség, a pénz és az idő is különbség

Európa és Oroszország fegyverkezése: a minőség, a pénz és az idő is különbség

2024-ben mintegy háromszorosát költötték az európai NATO-tagállamok védelmi kiadásokra, mint Oroszország - olvasható az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány összeállításában. Horváth Sebestyén, az alapítvány elemzője kiemelte: azt is érdemes áttekinteni, mekkora különbség van az orosz és az európai fegyverek gyártási költségei között.

Forrong az autóipar: vezetőcserék sora jöhet a nagy cégeknél, miután befürödtek a villamosítással

A napokban a Volvo és a Seat-Cupra vezérigazgatói posztján is váltás történt, és a közeljövőben más autóipari konszerneknél is lehetnek hasonló személycserék. Szécsényi Gábor, Az Autó című szaklap főszerkesztője az InfoRádióban elmondta: a háttérben az áll, hogy nem halad jól a villamosítás, illetve az amerikai vámok is bonyolítják a helyzetet, melynek következtében sok gyártó ismét inkább a hibrid autókra koncentrál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.07. hétfő, 18:00
Noszek Péter
a Nestlé Hungária ügyvezető igazgatója
Pánik a tőzsdéken: vérfürdő után most itt a fordulat

Pánik a tőzsdéken: vérfürdő után most itt a fordulat

A vámháború generálta pánikhangulat uralja a világ tőzsdéit hétfő reggel is. Ázsiában nagyon csúnya mínuszokat láthattunk: a hongkongi és kínai tőzsdék a 2008-as pénzügyi válság óta nem estek ekkorát egy nap alatt. Ezt követően Európában is hatalmas mínuszokat láthattunk a nyitás után: a DAX több mint 10 százalékos mínuszban is volt, csakúgy mint a BUX. Kora délutánra azonban fordulni látszik a kép, és kapaszkodnak a részvényindexek Európa-szerte.  A magyar tőzsdén a hangulatromlás legnagyobb vesztese az OTP volt ma reggel, már több mint 15 százalékos is volt a bank részvényeinek esésre, délutánra azonban már alig 3 százalékos mínuszban vannak csak a bank papírjai. Május 8-án lesz a Portfolio Investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni! Információ és jelentkezés

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×