Tavaly 4 százalékkal, több mint 8,628 millióra nőtt a beutazások száma Svájcban, a vendégéjszakáké pedig 1,4 százalékkal, közel 20,443 millióra, ezen belül a magyar beutazások száma 35.030, a vendégéjszakáké 83.597 volt, ami 2, illetve 1,4 százalékos növekedés 2009-hez képest - ismertette Urs Weber.
A turisztikai vezető az MTI kérdésére azt mondta: a legnagyobb kihívást az erős frank jelenti. Ha azonban az eurózónában és Magyarországon emelkedik az infláció, emelkedhetnek a kamatok, Svájcban ugyanakkor alacsony az infláció, ezért a kamatot is alacsonyan tartják, ami némileg csökkenti a CHF értékét. A magyar relációból Urs Weber az idén kismértékű növekedéssel számol. "Azt reméljük, hogy a következő 5 évben elérjük a 100 ezer vendégéjszakát" - mondta az MTI-nek.
Urs Weber ismertetése szerint a 2011-es kampányban is jelentős szerepet kapnak a hegyi és tóparti kirándulások. Kiemelte: Svájcban összesen 19 parkprojekt van, az ország területének 18 százaléka park.
Seregi Orsolya, a Swiss Travel System (STS - Svájci Közlekedési Rendszer) képviseletében ismertette: az STS jegyei és bérletei összesen 20 ezer kilométernyi utazást tesznek lehetővé vasúton, buszon, hegyi vasúton és függő vasúton, valamint hajójáratokon. A Swiss Pass bérlettel kedvezménnyel lehet utazni a legtöbb hegyi vasúton, ingyenes belépést biztosít több mint 400 múzeumba, a Rigire pedig ingyen lehet felutazni.
Bernhard Wodl, a Swiss International Air Lines közép-kelet-európai felelőse elmondta: a légitársaság 39 országban 72 célállomásra repül. A Swiss folyamatosan bővíti gépállományát, 2015-ig több mint 2 milliárd CHF-et fordít befektetésre. A kilenc Airbus A330-200-as géptípust tíz új és nagyobb A330-300-as gép váltja fel 2009-2011 között.
Budapest és Zürich között naponta három, Budapest és Genf között naponta egy, Budapest és Basel között pedig hetente három járatuk közlekedik.
Bejelentést tett Robert Fico állapotáról a miniszterelnök-helyettes