eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Legördül az első hibrid autó, egy Mercedes-Benz CLA 250 e Coupé a kecskeméti Mercedes-gyár gyártósoráról 2020. július 21-én. Megkezdődik a CLA 250 e Coupé és a CLA 250 e Shooting Brake hibrid modellek gyártása a kecskeméti Mercedes-gyárban.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Kigyulladhat 800 ezer Mercedes, de nem hívják őket vissza

Az égető gondra azt javasolják, egyáltalán ne vagy csak keveset használják a szóba forgó típusokat.

A Mercedes-Benz levélben értesítette ügyfeleit arról, hogy különösen óvatosan használják autóikat, mert egy műszaki gond miatt kigyulladhatnak. A levél eljutott német lapokhoz, az autógyár megerősítette annak hitelességét. A hiba az OM654 és OM656 kódjelű négy-, illetve hathengeres dízelmotorokat érinti – írja a vezess.hu.

Az értesítésben arra is kitérnek, hogy visszahívás végrehajtására egyelőre nincs lehetőség, alkatrészhiány miatt. A meghibásodás okát is részletezték: a vákuumvezérlésű vízpumpában a vákuumrendszer és a hűtőfolyadék-rendszer között szivárgás lehet, emiatt hűtőközeg juthat a vákuumos vezérlőrendszerbe. A bejutó hűtőfolyadék korrodálhatja az elektromos átkapcsoló szelepet, így egyes alkatrészek felhevülhetnek, és “nem teljesen zárható ki a tűzveszély”.

A Mercedes-Benz anyavállalata, a Daimler azt javasolja, hogy érintett ügyfelei a lehető legkevesebbet vagy inkább ne is használják autóikat, amíg a javítás nem történik meg. A német Bild információi szerint világszerte 800 000 jármű érintett, az alábbi modellek közül:

  • GLE/GLS (167-es gyári kódú padlólemez)
  • C-osztály (205 platform, 2014-2021)
  • E-osztály (2016 után, 213-as Baumuster)
  • S-osztály (222 platform, 2013-2021)
  • S-osztály (223 platform, 2021-től)
  • E-osztály Coupe/Convertible (238 platform)
  • GLC (253 platform)
  • CLS (257 platform)
  • G-osztály (463 platform)

A tervek szerint egy, a vákuumrendszerben lévő váltószelep cseréjével és szoftverfrissítéssel orvosolják majd a hibát, az első járművek még januárban sorra kerülhetnek.

Egy másik visszahívást is közzétettek: a 2016 és 2020 között gyártott, ám benzinmotoros Mercedes érintett, és szintén tűzveszélyről van szó. A közös nyomócső és a befecskendezők közötti tömítés megsérülhet, és üzemanyag szivároghat a motortér forró elemeire.

A hiba jóformán a teljes modellpalettát érinti.

Címlapról ajánljuk
Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

A leszokási hajlandóságot nagyban befolyásolja, hogy mennyire érezzük távolinak a dohányzás negatív, illetve a leszokás pozitív következményeit – derül ki az ELTE PPK kutatóinak 1500 dohányost bevonó vizsgálatából.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
Oszkó Péter: a tech szektor forrásbősége idén nem fog visszatérni

Oszkó Péter: a tech szektor forrásbősége idén nem fog visszatérni

A felemás tőkepiaci- és a kihívásos makrogazdasági körülmények ellenére nyereséges évet zárt tavaly az OXO Technologies. Fenn tudták tartani a korai befektetésekkel kapcsolatos tevékenységüket, és ezzel párhuzamosan szépen termeltek az érett szakaszban lévő stratégiai portfóliócégeik is. Idén már több forrás áramolhat a technológiai szektorba, mint tavaly, ugyanakkor a korábbi bőség egyhamar nem fog visszatérni a területre. Egyebek mellett ezekről a témákról beszélt Oszkó Péter, a OXO Technologies vezérigazgatója a Portfolio Checklist szombati különkiadásában.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×