Infostart.hu
eur:
363.28
usd:
315.1
bux:
150022.25
2026. augusztus 13. csütörtök Ipoly

Egyen sok brokkolit, párolva, ne főzve

Rossz hír a briteknek, hogy csak ártanak az egészségüknek, ha vízben főzik a zöldségeket: kutatók bebizonyították, hogy a brokkoliból vagy a kelbimbóból eltűnik a hasznos anyagok nagy része, ha forralják.

Brit szokás, hogy a zöldségeket szinte péppé főzik, a kutatók azonban felhívják a figyelmet arra: ez káros az egészségre, a hasznos anyagok nagy része ugyanis a forralás hatására a vízben köt ki.

A brokkoli, a káposzta, a kelbimbó és a brassica növénycsalád többi tagja rosszul reagál a vízben főzésre.

A Warwick Egyetem kutatói azt vizsgálták, milyen hatással vannak a különböző elkészítési módok a brokkoliban, a karfiolban, a káposztában és a kelbimbóban található anyagra, a glükozinolátra, amely csökkenti a szívbetegségek, valamint a mell-, a tüdő- és a vastagbélrák kialakulásának veszélyét.

Az összetevő, amely a kesernyés ízt is okozza, nagy mennyiségben található meg ezekben a zöldségekben, a főzés hatására azonban ennek jó része elveszik: a brokkoliból 30 perces vízben főzés után 77, a karfiolból 75, a káposztából 65, a kelbimbóból pedig 58 százalék távozik.

A párolás, a mikrohullámú sütőben való elkészítés vagy a kínai konyhaművészetből átvett sütési módszer azonban kevésbé hat a glükozinolátra.

Címlapról ajánljuk

Megkezdődött a dunai fenékküszöb emelése – Kormányszóvivői tájékoztató

A Paksi Atomerőmű vízállás miatt kialakult nehéz helyzetének kezelését tartja fókuszban a kormány, ennek megfelelően a Duna partján fekvő város témájában tartotta első heti tájékoztató sajtótájékoztatóját a hétközi kormányülést követően a kabinet. Részletesen szó volt a dunai kőrakás menetéről, a bárkák leereszthetőségéről, a romániai és az osztrák tanulságokról és az összefogás szereplőiről, felelőseiről.
inforadio
ARÉNA
2026.08.14. péntek, 18:00
Major Róbert
rendőr ezredes, egyetemi docens, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem RTK Közbiztonsági Tanszékének vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×