Infostart.hu
eur:
363.29
usd:
314.92
bux:
150022.25
2026. augusztus 13. csütörtök Ipoly

Jól jár, ha sok narancsot eszik

Jelentősen csökkenthető a tüdőbetegségek kialakulásának veszélye a déligyümölcsök fogyasztásával. Egy kutatás kimutatta, hogy a hörghurut vagy a tüdőtágulás megelőzhető a citrusfélék vagy a kivi fogyasztásával.

Egyes tüdőbetegségek veszélyei jelentősen növekedhetnek az elkövetkezendő években.

Egyes szakvélemények szerint 2020-ra a tüdőbetegség a harmadik vezető halálok lehet a világon.

Francia kutatók megpróbáltak megelőző javaslatokat tenni, ezért majdnem 43 ezer férfi betegútját követték nyomon.

Megállapították, hogy kevesebb eséllyel alakult ki a tüdőbaj azoknál, akik antioxidánsban gazdag ételeket ettek, például tengeri halakat vagy zöldségeket.

Ugyanígy segítség lehet az is, ha étrendünkből kiiktatjuk a cukrokat és a nitrátokat.

A leghatásosabbak azonban a déligyümölcsök, amelyek az asztma megelőzésében is hasznosak.

Címlapról ajánljuk

Megkezdődött a dunai fenékküszöb emelése – Kormányszóvivői tájékoztató

A Paksi Atomerőmű vízállás miatt kialakult nehéz helyzete kezelését tartja fókuszban a kormány, ennek megfelelően a Duna partján fekvő város témájában tartottal első heti tájékoztató sajtótájékoztatóját a hétközi kormányülést követően a kabinet. Részletesen szó volt a dunai kőrakás menetéről, a bárkák leereszthetőségről, a romániai és az osztrák tanulságokról és az összefogás szereplőiről, felelőseiről.
inforadio
ARÉNA
2026.08.13. csütörtök, 18:00
Sinkó Eszter
egészségügyi közgazdász
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×