Infostart.hu
eur:
400.07
usd:
342.36
bux:
0
2025. július 15. kedd Henrik, Roland
Smiling woman touching credit card on the credit card reader for contactless payment
Nyitókép: martin-dm/Getty Images

Erre figyeljen, és garantált a nyári élmény

A nyári hónapok különösen aktív időszakot jelentenek a fogyasztók és a szolgáltatók számára egyaránt. A jó idő beköszöntével sokan indulnak útnak pihenés céljából, megnő a szálláshelyek, fesztiválok, strandok és szabadidős szolgáltatások iránti kereslet, melynek következtében a fogyasztói panaszok is megszaporodnak. Előfordulhatnak tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok, rejtett költségek vagy nem megfelelő minőségű szolgáltatások, amelyeket kisebb odafigyeléssel könnyebben kerülhetünk el.

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) ellenőrzései a nyári szezonban kiterjednek az egyes idegenforgalmi szolgáltatásokra vonatkozó jogszabályok betartásának vizsgálatára, valamint a vásárlói magatartást tisztességtelenül befolyásoló kereskedelmi gyakorlatok kiszűrésére.

„Az ellenőrzés célja, hogy a nyári szabadságolások ideje alatt is megvédjük a magyar családokat, hogy gondtalan lehessen a kikapcsolódás, a nyaralás. Célunk továbbá az is, hogy a külföldről hazánkba látogató turistákat ne érhesse hátrány azért, mert nem beszélik a nyelvünket” – idézi a hatóság közleménye Német-Weingartner Lilla elnök szavait.

Annak érdekében, hogy a nyári élmények ne torkolljanak kellemetlenségekbe, összegyűjtötték a legfontosabb fogyasztóvédelmi tanácsokat, melyek segítségével biztonságosabban vásárolhatunk, és tudatosabban vehetjük igénybe a különböző szolgáltatásokat.

  • Bármilyen döntés előtt alaposan gondoljuk át, hol vásárolunk, milyen szolgáltatást veszünk igénybe, és ha lehetséges, olvassunk előzetesen fogyasztói véleményeket!
  • Rendelés előtt mindig ellenőrizzük az árat! Amennyiben ugyanis az étel/ital, vagy egyéb szolgáltatás mellett szerepel az ár, az még akkor is kifizetendő, ha rendkívül magasnak tűnik!
  • Étel, vagy ital vásárlása esetén csak higiénikus, engedéllyel rendelkező árustól vásároljon!
  • Mielőtt igénybe vesszük a szolgáltatást, – különösen, ha azt valószínűsítjük, hogy az nagyobb kiadással fog járni – nézzünk utána a kereskedelmi egység értékelésének az online keresőprogramokban!
  • Szállásfoglalás vagy utazás esetén kérjünk részletes, írásos szerződést minden szolgáltatásról és ismerjük meg a lemondási és módosítási szabályokat!
  • Utazásaink során lehetőség szerint megbízható személyszállító társaságot válasszunk, valamint ha mód van rá, telefonon/applikáció használatával rendeljünk, így – jellemzően – alacsonyabb lesz a tarifa. Már előzetesen próbáljunk meg tájékozódni arról, hogy körülbelül mennyibe fog kerülni az út. Amennyiben a sofőr a távolsághoz képest kirívóan magas árat mond, keressünk más szolgáltatót!
  • Fesztiválra, koncertre, sporteseményre csak hivatalos jegyértékesítőtől vásároljunk jegyet, bérletet!
  • Mind utazás, mind szolgáltatás igénybevétele során kérjük el a nyugtákat, szerződéseket, ugyanis utólag csak ezek birtokában tudunk reklamálni!
  • Amennyiben olyan fogyasztást/szolgáltatást akarnak kifizettetni velünk, amit nem rendeltünk meg, és kényszeríteni próbálnak a fizetésre, a lehető legrövidebb időn belül hívjuk a rendőrséget!

Mint azt kiemelik, tudatos vásárlói magatartással elkerülhetőek a kellemetlenségek. Abban az esetben, hogyha mégis problémába ütköznénk, elsőként a kereskedővel, szolgáltatóval kell felvenni a kapcsolatot, és megkísérelni a békés rendezést. Amennyiben ez nem vezet eredményre, békéltető testülethez fordulhatunk ingyenes jogorvoslatért, vagy megkereshetjük a problémával a fogyasztóvédelmi hatóságként eljáró kormányhivatalt is, amely jogszabálysértés esetén jár el.

„A nyaralás akkor lehet igazán felhőtlen, ha közben a jogaink is biztonságban vannak. Legyünk tudatosak és körültekintőek utazás, vásárlás vagy szolgáltatás igénybevétele során!” – zárul a NKFH közleménye.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.15. kedd, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Még lehet pályázni az Év Zöld Példaképe díjra! - Mutatjuk a részleteket

Még lehet pályázni az Év Zöld Példaképe díjra! - Mutatjuk a részleteket

Július 20-ig lehet jelentkezni a Green Awards pályázatra. Összesen 7 kategóriában keressük az ország kiemelkedő fenntarthatósági projektjeit és vállalatait, akiket a 2025. szeptember 4-i éves fenntarthatósági találkozón, a Portfolio Sustainable World konferencián mutatunk be és díjazunk. Az Év Zöld Példaképe kategóriában azon konkrét személyek (és nem vállalat) jelöléseit és jelentkezéseit várjuk, akik elhivatottak a környezeti ügyek iránt, vagy a társadalmi felelősségvállalásban kiemelkedőek, vagy akár egy-egy cég fenntartható irányításában példaértékű a munkájuk. Jelölhetők a cégen kívüli partnerek, ügyfelek, egykori tanárok, jelenlegi tanácsadók, vagy bárki, aki a jelölő szerint az elmúlt években valós munkával és tettekkel sokak számára mutatott példaképet a fenntarthatóság valamely területén. A jelentkezés menetéről részletesen is beszámolunk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×