Sorra, változatos módokon reagálnak arra a főváros kerületei, hogy az ingyenes parkolóhelyekre tömegesen állnak be az agglomerációból érkező autósok azért, mert a város belsőbb kerületeiben már nincs annyi lehetőség ingyen parkolni, mint korábban.
A fizetős övezetek kifelé tolódása számos városrészben problémát okoz. A parkolási zónahatár mellett feltorlódó autók problémája Budán elsősorban a II., a XI. és a XII. kerületben létezik, ahol a parkolási zóna és a kerület határa nem esik egybe - mondta az InfoRádióban Pokorni Zoltán. Ezeken a helyeken a fizetős övezet határával szomszédos utcákban állnak meg nagy számban az autósok a messzebbről érkezők, a helyiek viszont így a lakásaiknál nem tudnak parkolni. A helyzeten nem segít a parkolási övezetek bővítése, mert a jelenség ettől nem szűnik meg, csak kijjebb tolódik, a parkolás fenntartása pedig drága ahhoz képest, hogy az így kiürülő helyeken alig vannak autók.
A probléma megoldására most Pokorni Zoltán, a XII. kerület és Őrsi Gergely, a II. kerület polgármestere közös javaslatot terjeszt a Fővárosi Közgyűlés elé. Az előterjesztők azt szeretnék elérni, hogy a Közgyűlés tegye lehetővé a két kerületben kizárólagos parkolóhelyek létesítését a fizetős zónahatáron kívüli kerületrészeken - olvasható a hegyvidek.hu önkormányzati oldalon. A Hegyvidéki polgárok igényeire is tekintettel az előterjesztés olyan, kizárólag helyi lakossági parkolásra szolgáló várakozóhelyek kijelölését teszi lehetővé a kerületi önkormányzatoknak, ahol a várakozási övezeteken kívüli területeken a kerületiek a hét minden napján időbeli korlátozás nélkül várakozhatnak.
Az ötletet Pokorni Zoltán elmondása szerint a belvárosi kerületek adták, ahol az esti-reggeli időszakban csak a helyiek állhatnak meg bizonyos parkolóhelyeken. A budai részekben viszont egész nap érvényben lenne az új szabály. Azt még nem tudta megmondani, hogy a parkolóhelyek mekkora arányára vonatkozna a korlátozás, amit felfestéssel és táblákkal jelölnének.
Erről a tapasztalatok függvényében a kerületi önkormányzatok döntenének, akár többször is, hogy igazítani lehessen a szabályt a forgalomhoz.
A Fővárosi Közgyűlés jövő héten szerdán tárgyal az előterjesztésről, és ha megszavazzák, akkor két hónapon belül elindítható Pokorni Zoltán szerint a rendszer.
A rezidens parkolás az alábbi területeket érintené a XII. kerületben:
- Goldmark Károly utca Nárcisz utca - Alma utca közötti szakaszán
- Határőr út Goldmark Károly utca - Zeke utca közötti szakaszán
- Lejtő út Fürj utca - Sashegyi út közötti szakaszán
- Nárcisz utca Muskátli utca - Tamási Áron utca közötti szakaszán
- Pagony utca Nárcisz utca - Zulejka utca közötti szakaszán
- Somorjai utca Fürj utca - Kiálló esperes utca közötti szakaszán
- Stromfeld Aurél utca Nárcisz utca - Orbánhegyi út közötti szakaszán
- Szamóca utcában
- Vas Gereben utca Sashegyi út - Lejtő út közötti szakaszán
- Vércse utca Kiálló esperes utca - Lejtő út közötti szakaszán
Frissítés: Őrsi Gergely később a Facebook-oldalán osztotta meg, mely II. kerületi utcákat érintené az intézkedés:
- Virág árok
- Hidász utca (Pasaréti út – Branyiszkó út közötti szakasz)
- Branyiszkó út
- Guyon Richárd utca
- Guyon Richárd köz
- Orló utca
- Lepke utca (Lepke köz is)
- Endrődi Sándor utca (Tüske utca – Gábor Áron utca közötti szakasz)
- Gábor Áron köz
- Tövis utca (Törökvész lejtő és Gábor Áron utca közötti szakasz)
- Törökvész lejtő (Törökvész út – Gábor Áron köz közötti szakasz)
- Törökvész út (Pusztaszeri út – Baba utca között szakasz)
- Ferenchegyi út (beleértve a Ferenchegyi út Vend utcából nyíló zsákutca szakaszát is)
- Őzgida utca
- Muraközi utca
- Ali utca
- Baba utca
- Búzavirág utca
- Vend utca
- Kulpa utca
- Zsindely utca (beleértve a Ferenchegyi lépcsőt is)
- Gomba utca
- Barlang utca
- Karszt utca
- Felső Zöldmáli út (Pusztaszeri út – Barlang utca közötti szakasz)