eur:
400.89
usd:
371.69
bux:
92300.8
2025. március 27. csütörtök Hajnalka
Budapest, 2019. május 11. Eklektikus bérház az Akácfa utca, Dohány utca sarkán, Életet az éveknek vendéglő régi reklámjával. Itt működik a Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Megyei bizottság Budapesti Tagintézménye. MTVA/Bizományosi: Róka László
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Szinte kitiltják az autósokat Budapest egyik belső kerületéből

Jelentősen korlátozzák az átmenő forgalmat a nem ott lakóknak – mondta Niedermüller Péter polgármestere. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint a forgalomcsillapítás – mint célkitűzés – méltányolandó, de a mértéktartás indokolt lenne.

Niedermüller Péter elmondása szerint a forgalomcsillapítási projekt lassan másfél-két éve zajlik, mely során olyan közlekedési rendet dolgozott ki az önkormányzat a fővárossal, a BKK-val és a Budapest Közúttal karöltve, ami jelentős mértekben korlátozza az átmentő forgalmat Belső-Erzsébetvárosban, miközben a helyi lakosoknak igyekszik a „kedvére tenni”, megkönnyíteni az autózást.

A polgármester kiemelte: január másodikától a végérvényesnek tekinthető forgalmi lesz érvényben, aminek két hangsúlyos elem van: a nem a kerületben lakók által vezetett autók átmenő forgalma még inkább csökkenni fog, kialakítanak úgynevezett áthajtási pontokat, ahol az itt élők – akiknek parkolási engedélyük van – áthajthatnak. Mindebből az fog következni, hogy

tovább csökken majd az autós forgalom, miközben a kerületi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz

– foglalta össze Niedermüller Péter.

A forgalomcsillapítás lényegében az egész Belső-Erzsébetvárost érinti, tehát a Nagykörút és a Károly körút (Kiskörút), illetve a Király utca és a Rákóczi út közötti területet. A polgármester megjegyezte, elsősorban az itt található három nagy forgalmú utca, tehát a Dohány, a Dob és a Wesselényi átmentő forgalmát fogják korlátozni, ami bizonyos mértékig már most is így van. „A január másodikától érvényes forgalmi rendelet lehetőséget teremt a lakosoknak arra, hogy rövid utakon is hazataláljanak, nem ugyanaz lesz rájuk érvényes, mint az áthajtókra” – ismételte meg.

Niedermüller Péter kérdésünkre válaszolva megerősítette,

sebességcsökkentésről momentán nincs szó,

a főváros azonban napirenden tartja a kérdést, hogy egész Budapesten 30 kilométer per órás zónákat alakítson ki. A polgármester szavai alapján a VII. kerületi lakosok döntő többsége egyébként örömmel veszi az fogalomcsillapítást, hiszen azáltal az utcák biztonságosabbak és tisztábbak lesznek, a gyerekek, a kisgyerekesek és az idősek pedig nyugodtabban közlekedhetnek.

Autóklub: mértéktartás!

A témában szintén megszólaló Kovács Kázmér szakjogász úgy fogalmazott, bár a mostani rendelet pontos részletei nem ismertek a számára, amit korábban a VII. kerületben csináltak, hogy egyes szakaszok csak jelentős kerülővel megközelíthetők, az súlyosan kifogásolható és kontraproduktívnek nevezhető. A Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke saját tapasztalatát is felhozta, miszerint a közelmúltban kétszeres távolságot kellett megtennie ahhoz a kerületben, hogy elérje az ottani úti célját. Az ügyvéd kiemelte, hogy a forgalomcsillapítás, mint célkitűzés indokolt lehet, de a mértéktartás szintúgy.

Az Autóklub jogi bizottságának elnöke érdeklődésünkre arra is kitér, hogy a 30 kilométeres zónák tervével alapvetően egyet lehet érteni, amennyiben nem egységesen minden mellékútvonalra, hanem csak azokra a szakaszokra vezetik be, ahol nincs kellő lehetőség a biztonságos haladásra. „Viszont, ha az egyszerűsítés oltárán feláldozzák a célszerűséget, akkor az mindenképpen rossz” – fogalmazott Kovács Kázmér, aki szerint nem lehet valamennyi olyan útvonalon, ahol tömegközlekedés nem jár, 30 kilométer per órás sebességkorlátozást bevezetni.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Megnyitották a kisebb szlovák-magyar határátkelőket, Szlovákiában aláírásgyűjtés kezdődött

Megnyitották a kisebb szlovák-magyar határátkelőket, Szlovákiában aláírásgyűjtés kezdődött

A szlovák rendőrség tájékoztatása szerint csütörtökre virradó éjjel ezeknél az átkelőknél is fertőtlenítő berendezéseket telepítettek. A száj- és körömfájás megbetegedés terjedésével összefüggésben azonban korlátozott forgalmi rend van érvényben mind a szlovák-magyar, mind pedig a szlovák-cseh határátkelőhelyeken, ami miatt jelentős torlódások fordulhatnak elő.

Nyugdíjkiegészítést fizet a kormány a magas infláció miatt

A szerdai kormányülésen elhangzottakról tájékoztatott Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Vitályos Eszter kormányszóvivő. A legkisebb településen élők számára külön döntések születtek az ülésen, ezekről külön bejelentéseket tett Gyopáros Alpár kormánybiztos. Sok újságírói kérdés irányult a miniszterelnök március 15-ei beszédére és a jegybanknál zajló vizsgálatra.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.27. csütörtök, 18:00
Gacsályi József
az Országos Vízügyi Főigazgatóság főigazgató-helyettese
Mire készül a kormány a hazai építőiparban?

Mire készül a kormány a hazai építőiparban?

A szárnyaló évek után úgy tűnik, eljött a szűk évek időszaka a hazai építőipar, a megrendelések, a beruházások és a kivitelezések számára. De mit lehet és mit kell tennie a szektor szereplőinek azért, hogy a nehezebb éveket is sikerrel vegyék, és a következő nagy felívelési szakaszra ne összeesve, hanem megerősödve álljanak a rajtvonalnál? Hogyan lehet növelni a hatékonyságot? Milyen állami szerepvállalásra van szükség? A Portfolio Építőipar 2025 konferencián többek között erről beszéltek az ágazat szakértői.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 27. 13:32
×
×
×
×