eur:
393.18
usd:
367.57
bux:
0
2024. április 24. szerda György
Karácsony Gergely főpolgármester az 1956-os pesti nők előtt tisztelgő arcképkiállítás megnyitóján az V. kerületi Városháza parkban 2020. október 23-án.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Megtörtént a Karácsony–Palkovics-találkozó, a főpolgármester aláírta a támogatási szerződést

Karácsony Gergely nem érti, miért volt szükség "látványpékségre".

Karácsony Gergely aláírta a fővárosi közösségi közlekedés állami támogatásáról szóló megállapodást azt követően, hogy hétfő reggel találkozott Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel a minisztérium épületében.

A főpolgármester a megbeszélést követő sajtótájékoztatóján kifejezte reményét, hogy a 12 milliárd forint, ami a budapesti közösségi közlekedés költségeinek 7 százalékát jelenti, még ebben az évben megérkezik a főváros számlájára. Hozzátette: nem érti, hogy ehhez miért volt szükség "látványpékségre", üzengetésre és a főváros részéről politikai nyomásgyakorlásra, hiszen a támogatás normatív kifizetése eddig évről évre automatizmus mentén történt, és az összeg szerepel az állami költségvetésben.Jelenleg a BKK folyószámlahitelből él, és amennyiben a pénz megérkezik az idén, akkor nem lesz adóssága a társaságnak az év végén.

Ezek után megszüntetik a járatokon azokat a figyelemfelhívásokat, melyek szerint nem történt meg a fővárosi közösségi közlekedés állami támogatásának kifizetése.

Megemlítette: a megállapodást a két fél között évről évre a kormány készíti elő, ám a tervezetet csak vasárnap délután küldte el a minisztérium a fővárosnak, vagyis eddig nem volt mit aláírni. A korábbi években már a novemberi közgyűlés el tudta fogadni a támogatási szerződést azt követően, hogy szeptember-októberben elindult a megállapodás előkészítése. A korábbi években ebből soha nem volt probléma, az aláírt dokumentumot általában postai úton juttatták el az illetéke kormányzati szervezet részére, vagyis nem volt arra szükség, hogy személyesen menjen aláírni azt - ismertette.

Karácsony Gergely a továbbiakban hangsúlyozta: teljes félreértés, hogy az agglomerációs közlekedésről szóló megállapodásnak köze volna a fővárosi közösségi közlekedés állami támogatásához. A két ügynek nincs köze egymáshoz.

Ismertetése szerint az agglomerációs megállapodás szolgáltatásvásárlásról szóló polgárjogi szerződés. Ennek keretében állami cégektől vásárolnak szolgáltatást annak érdekében, hogy a Budapest-bérletet elfogadják. A másik pedig a költségvetési törvényben szereplő normatíva, ami nagyjából annyi pénzt juttat a fővárosi közösségi közlekedés működtetésére, amennyi a budapesti jegybevételek áfatartalma.

Ez azt jelenti, hogy "tulajdonképpen az állam egy kanyi vasat nem rak bele a budapesti közösségi közlekedésbe" - fogalmazott a főpolgármester.

A Fővárosi Közgyűlés kormánypárti frakciója az aláírás után közölte: "Azért szorgalmaztuk, hogy létrejöjjön a kormány és a főváros közötti megállapodás, mert szerintünk a budapestieknek nagyobb szükségük van a közösségi közlekedés megfelelő működtetésére, mint arra, hogy Karácsony Gergely tovább folytathassa a politikai csatározását a kormánnyal".

Címlapról ajánljuk
Már a választók egyharmada sem szavazna a német koalícióra

Már a választók egyharmada sem szavazna a német koalícióra

Eddig sem szárnyalt a német koalíció az elmúlt egy évben végzett felmérések szerint, de most tovább csökkent a kormánypártok támogatottsága. A romló gazdasági helyzet és az ezzel kapcsolatos heves koalíciós viták szinte napról napra ássák alá a kormány népszerűségét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×