eur:
392.27
usd:
366.87
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
A HungaroControl kényszerhelyzeti központja Budapesten 2020. október 13-án. Frissíti léginavigációs és hangkommunikációs rendszereit, valamint felújítja a 2012-ben átadott irányítóterem berendezéseit a magyar légiforgalmi szolgálat. A projekt első lépéseként a légiforgalmi irányítást átköltöztették a kényszerhelyzeti központba, várhatóan áprilisig innen látják el feladataikat a szakemberek.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

A HungaroControl emeli a tétet a repülésbiztonság terén

Az idén megújul a budapesti repülőtér területén mozgó légi és földi járművek pontos követését, illetve azonosítását segítő rendszer. A beruházás a nagyszabású, mintegy hárommilliárd forintból megvalósuló mirTWR projekt fontos állomása, amely egyszersmind megalapozza a jövő repülőtéri irányítását.

Újabb mérföldkőhöz érkezett a HungaroControl integrált toronyirányítási rendszert megújító programja (mirTWR), amelynek köszönhetően a légiforgalmi irányítók a távoli tornyok számára előírt legmagasabb szintű technológiai követelményeknek is megfelelő munkakörnyezetben láthatják el feladataikat, és akár az irányítás helyszínétől jelentős távolságra lévő repülőterek forgalmát is kezelhetik majd.

A több, egymásra épülő fejlesztésből álló beruházás részeként idén a budapesti repülőtéren üzemelő, úgynevezett multilaterációs rendszer (MLAT) korszerűsödésével

tovább növekedhet a hazai légi közlekedés biztonsága.

Az MLAT a repülőtér területén mozgó légi és földi járművek azonosítását végzi – a légiforgalmi irányítók számára megjelöli az adott járművek címkeadatait a képernyőn, ezzel segítve a pozíciójuk minél pontosabb meghatározását – olvasható a társaság sajtóközleményében. A légikikötő műveleti területén zajló mozgások pontos követése kiemelt fontosságú a légi közlekedés biztonsága szempontjából. Az irányítók ezen adatok alapján mérik fel a repülőtér aktuális forgalmi helyzetképét, így garantálva a repülőgépek és egyéb földi járművek közlekedésének rendjét.

Az MLAT teljesítményét alapvetően befolyásolják a terepviszonyok, a rendszert képező adók és vevők geometriai elhelyezkedése. A multilaterációs rendszer pontossági értékei jelenleg is megfelelnek a Polgári Repülési Berendezésekkel Foglalkozó Európai Szervezet (EUROCAE) által meghatározott nemzetközi szabványnak.

A mostani bővítés azonban a nemzetközi szervezet által előírtaknál is jóval pontosabb pozíciómeghatározást tesz majd lehetővé.
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Érdekesen erős volt az esti órákban a forint

Összességében jól sikerült ez a hét a forint számára, stabil volt és az utolsó két nap menetelésének köszönhetően felértékelődéssel zárta a hetet. Az S&P hitelminősítő péntek este megerősítette Magyarország adósbesorolását és a stabil kilátáshoz sem nyúlt, ami szintén kedvező a hazai fizetőeszköz szempontjából, amely a 392-es szinten fejezte be a pénteki kereskedést az euró ellenében. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×