Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
A HungaroControl kényszerhelyzeti központja Budapesten 2020. október 13-án. Frissíti léginavigációs és hangkommunikációs rendszereit, valamint felújítja a 2012-ben átadott irányítóterem berendezéseit a magyar légiforgalmi szolgálat. A projekt első lépéseként a légiforgalmi irányítást átköltöztették a kényszerhelyzeti központba, várhatóan áprilisig innen látják el feladataikat a szakemberek.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

A HungaroControl emeli a tétet a repülésbiztonság terén

Az idén megújul a budapesti repülőtér területén mozgó légi és földi járművek pontos követését, illetve azonosítását segítő rendszer. A beruházás a nagyszabású, mintegy hárommilliárd forintból megvalósuló mirTWR projekt fontos állomása, amely egyszersmind megalapozza a jövő repülőtéri irányítását.

Újabb mérföldkőhöz érkezett a HungaroControl integrált toronyirányítási rendszert megújító programja (mirTWR), amelynek köszönhetően a légiforgalmi irányítók a távoli tornyok számára előírt legmagasabb szintű technológiai követelményeknek is megfelelő munkakörnyezetben láthatják el feladataikat, és akár az irányítás helyszínétől jelentős távolságra lévő repülőterek forgalmát is kezelhetik majd.

A több, egymásra épülő fejlesztésből álló beruházás részeként idén a budapesti repülőtéren üzemelő, úgynevezett multilaterációs rendszer (MLAT) korszerűsödésével

tovább növekedhet a hazai légi közlekedés biztonsága.

Az MLAT a repülőtér területén mozgó légi és földi járművek azonosítását végzi – a légiforgalmi irányítók számára megjelöli az adott járművek címkeadatait a képernyőn, ezzel segítve a pozíciójuk minél pontosabb meghatározását – olvasható a társaság sajtóközleményében. A légikikötő műveleti területén zajló mozgások pontos követése kiemelt fontosságú a légi közlekedés biztonsága szempontjából. Az irányítók ezen adatok alapján mérik fel a repülőtér aktuális forgalmi helyzetképét, így garantálva a repülőgépek és egyéb földi járművek közlekedésének rendjét.

Az MLAT teljesítményét alapvetően befolyásolják a terepviszonyok, a rendszert képező adók és vevők geometriai elhelyezkedése. A multilaterációs rendszer pontossági értékei jelenleg is megfelelnek a Polgári Repülési Berendezésekkel Foglalkozó Európai Szervezet (EUROCAE) által meghatározott nemzetközi szabványnak.

A mostani bővítés azonban a nemzetközi szervezet által előírtaknál is jóval pontosabb pozíciómeghatározást tesz majd lehetővé.
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 08:18
×
×
×
×