Naszályi Gábor kifejtette: hosszas folyamat áll már mögöttük, amely során nem sikerült az egyébként megállapodott intézkedéseket sem elérni, nevezetesen, hogy megtiltsa bárki is, legyen az a munkáltató, a megrendelő vagy a tulajdonos, hogy a járművezetők közvetlen közelében hosszabb ideig álldogáljanak az utasok. Ugyan a BKK kihelyezett figyelemfelhívó nyilakat, miszerint, aki teheti, álljon hátrébb a vezetői fülkétől, a dolgozók ezt nem érzik elégségesnek.
Tehát a másfél hónapja elfogadott megállapodás, nem valósult meg olvasatukban, ezért az érintettek
nyomatékosan kérték a szakszervezetet, hogy kezdjen bele az aláírásgyűjtésbe, majd azt juttassa el az operatív törzsnek,
miután az egyébként üdvözlendő szigorításokból ezúttal a járművezetők valahogyan kimaradtak. A szakszervezeti elnök kiemelte, sem azt nem szeretnék, hogy a dolgozók megfertőződjenek, sem pedig azt, hogy úgymond szuperfertőzők jöjjenek létre közöttük, akik aztán egy járműnyi utast fertőznek viszont.
Az InfoRádió az ügyben kereste a BKK és a BKV-t is, amelyek a következő tájékoztatást adták: „jelenleg a vezetőfülke környezetének teljes leválasztása a pandémia őszi időszakában a járműveken elkerülendő zsúfoltság miatt nem támogatott”, és a már említett matricákkal próbálják felhívni az utasok figyelmét. Naszályi Gábor minderre reagálandó megismételte, bár a megállapodás értelmében tiltásról volt szó, ehhez képest matricák kerültek csak ki. A dolgozók fel vannak háborodva, és el sem hiszik, hogy mindez megtörtént.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet az aláírásgyűjtés nyomán azt várja az operatív törzstől, hogy hasonló felelősségtudattal, mint ahogyan a többi szigorító intézkedéseket meghozták, a járművezetők érdekében is lépni fognak – fogalmazott Naszályi Gábor.