eur:
407.65
usd:
358.66
bux:
87106.98
2025. április 17. csütörtök Rudolf
A BKV Óbudai autóbuszgarázsa 2017. május 17-én.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Márciustól jönnek az új buszok Budapest útjaira

Az Inter Traction Electrics Kft. nyert a BKV új autóbuszokra kiírt tenderén, a felek az adásvételi szerződést aláírták, az új buszok márciustól forgalomba állhatnak - írta a szerdai Világgazdaság.

A BKV és a debreceni ITE 20-20 új dízel Mercedes-benz Conecto szóló és csuklós jármű vásárlásáról állapodott meg. Az alapmennyiségen felül mindkét megrendelés további 80 autóbuszra vonatkozó opciót is tartalmaz, amely 2022 végéig hívható le. A beszerzést a BKV saját forrásból finanszírozza.

A 40 autóbusz szállítási határideje jövő február és márciusban már forgalomba is állhatnak a dél-pesti régióban. A szóló járművek egységára 80 millió forint, a csuklósoké 105 millió forint plusz áfa - írja a lap.

A BKV a Világgazdasággal azt közölte, hogy a buszok alkalmasak lesznek az elektronikus jegyrendszer használatára.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.17. csütörtök, 18:00
Porogi András
történész, a Toldy Ferenc Gimnázium igazgatója
"A legnagyobb kárt az Egyesült Államok fogja elszenvedni a vámok miatt"

"A legnagyobb kárt az Egyesült Államok fogja elszenvedni a vámok miatt"

Nem szükséges további károkat okozni magunknak azzal, hogy megdrágítjuk magunk számára az amerikai termékeket - érvelt a Portfolio-nak adott interjújában Darvas Zsolt közgazdász amellett, hogy miért nem érdemes válaszcsapással reagálni Donald Trump amerikai elnök vámintézkedéseire. A brüsszeli Bruegel Intézet és a Budapesti Corvinus Egyetem kutatójával arról beszéltünk, hogy van-e közgazdasági logika az amerikai lépések mögött, mi lehet a racionális magyarázat a világkereskedelem átalakítása mögött, és arról is, hogy a világ mely részére milyen gazdasági hatásokkal járhatnak az intézkedések. A szakember azt vetíti előre, hogy a felfüggesztett, egyes országokkal szemben bejelentett vámtételek többségében nem fognak életbe lépni a megállapodásoknak köszönhetően, de a megtartott általános 10%-os extra vám, valamint a kínai termékekre kivetett gigantikus büntetőtételek lassítani fogják az amerikai gazdaságot, bár recessziót nem fognak okozni. Szerinte két fontos következménye kell, hogy legyen Trump vámháborújának.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×